Salı 25.10.2016

‘50 bin çocuktan biri lösemi'

Lokman Hekim Ankara Hastanesi Hematoloji Uzmanı Prof. Dr. Ali Koşar, Türkiye'de 16 yaşın altındaki her 50 bin çocuktan birinin lösemiye yakalanmasına karşın hastalığın çaresizlik olarak görülmemesi gerektiğini söyledi. Lösemiyi diğer hematolojik kanserlerden ayıran en önemli farklılığın tedavi sürecinin uzunluğu olduğuna işaret eden Koşar, "Lösemi hastalığı en çok 3 ile 6 yaş arasında görülür. Türkiye'de 16 yaşın altındaki her 50 bin çocuktan biri lösemi hastasıdır. Lösemi tedavisinde kullanılan standart kemoterapilerde son yıllarda çok büyük değişiklikler olmamasına karşın destek tedavilerindeki gelişmelerde önemli adımlar atılmıştır" ifadelerini kullandı. Bir zamanlar "mutlak ölümcül" olarak tanınan akut lösemi tedavisinde büyük yol alındığını ve çocukluk çağı lösemilerinde tedaviye yanıt oranlarının yüzde 80'leri geçtiğini vurgulayan Ali Koşar, şunları kaydetti: "Kanser hastalığı normal vücuttaki dokuların anormal gelişimi sonucu ortaya çıkan bir hastalık grubudur. Lösemide kemik iliği nakli uygulamalarının yaygınlaşması, kemik iliği nakli yöntemlerinin çeşitlenmesi ve hastalara uygun tedavilerin geliştirilmesi, başarı oranlarımızı ciddi olarak artırmaktadır. Hastalığı yenen bir kişinin, ileriki dönemlerde hastalığı tekrar ederse kemik iliği nakli ikinci seçenek olarak gündeme gelebiliyor. Lösemi tedavi edilebilir, en azından kontrol edilebilir. Lösemi tedavisi dikkat ve sabır gerektirir. Kullanılan kemoterapi ilaçları oldukça yoğundur."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.