Perşembe 10.11.2016

112 aramalarının yüzde 95’i asılsız

Başkentli minikler “Yaşama yol vermek” için 112 acil servis personeliyle bir araya geldi. 112 personeli, minikleri ambulansların asılsız ihbarlarla meşgul edilmemesi konusunda bilinçlendirdi

Sağlık Bakanlığı tarafından 2015'te başlatılan "Yaşama Yol Ver" kampanyası kapsamında Ankaralı miniklere, 112 acil sağlık hizmeti konusunda eğitim verildi. Türkiye Sağlık İşçileri Sendikası İlköğretim Okulu'ndaki etkinlikte, vaka anında ne yapılması gerektiği konusunda bilinçlendirilen 800 çocuk, arkadaşları üzerinde sağlık görevlileri gözetiminde uygulama yaptı.
AMBULANSI İNCELEDİLER
Bakanlığın Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü bünyesinde 2015'ten bu yana yürütülen kampanya bir yılda başkentte binlerce çocuğa ulaştı. AVM, gençlik merkezleri ve halka açık alanlarda 112 konusunda bilinçlendirme amacıyla çeşitli etkinlikler düzenleyen Bakanlık, okullarda gerçekleştirdiği çalışmalarda oldukça mesafe kaydetti. Aileleri çocukları üzerinden eğitmek amacıyla ana-ilk ve ortaokullarda seminer ve uygulamalar yapan sağlık görevlileri, Keçiören'deki bir okula gitti. 112 konusunda eğitim alan minikler tek tek ambulansı inceledi. Ardından da sınıf arkadaşları ile canlandırılan acil vaka anında uygulama yaptı. 112 çalışanlarının kırtasiye malzemesi hediye ettiği minikler, etkinliğe büyük ilgi gösterdi. Minikler, okullarda aldıkları eğitimi evde anne ve babalarına aktaracak.
100 BİN ÖĞRENCİ EĞİTİLDİ
Çocuklara, "trafikte ambulansa yol verilmesi, acil durumların neler olduğu, 112 hattının gereksiz meşgul edilmemesi" konularında eğitimlerin verilen kampanya kapsamında Ankara'da 100 bin çocuğa ulaşıldı. Yetkililer, emniyet ile üniversitelerinde paydaş olduğu kampanya kapsamında, başkentte faaliyet gösteren okulların yüzde 80'ine 2017 sonuna kadar ulaşmayı hedefliyorlar.
111 MİLYON ASILSIZ İHBAR
Öte yandan söz konusu kampanya ile 112 konusunda tüm çalışmalara rağmen yeterli ilerlemeyi sağlayamadıklarını söyledi. 112 konusunda farkındalığın düşük olduğunu belirten yetkililer, "Tüm çalışmalarımıza rağmen 112 Acil Çağrı Hattı maalesef gereksiz yere aranmakta. 2015 yılında 112 Acil Çağrı Hattı toplam 115 milyon 448 bin 713 kez arandı. Çağrıların sadece 4 milyon 776 bin 80'i acil vaka olarak işlem gördü. 110 milyon 672 bin 633 ihbar ise asılsız çağrı olarak değerlendirildi. 2016 yılı ocak-eylül ayları arasında ise 65 milyon 930 bin çağrı alındı. Bunların 2 milyon 820 bin acil vaka olarak müdahalesi yapılarak sağlık kuruluşuna nakledildi" dedi. Asıl ihbarların oranının yüzde 95 oranında olması durumun vahametini gözler önüne serdi. 112'nin meşgul edilmesinin, zaman ve işgücü kaybına yol açtığına dikkat çekildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.