Pazartesi 26.06.2017

Yollar boş kaldı, parklar doldu taştı

Ramazan Bayramı’nı boş kalan cadde ve sokakları sayesinde rahatça gezip, bayram ziyaretlerini gerçekleştiren Ankaralı vatandaşlar, “Trafik, otopark gibi çileler çekmiyoruz. Bayramda Ankara’da kalmak fena fikir değilmiş, keşke her gün bayram olsa!” dediler

Ankara'nın trafik yoğunluğu yerini, Ramazan Bayramı'nda il dışına çıkanlar sebebiyle boş yollara, caddelere ve sokaklara bıraktı. Bayram tatili sebebiyle memleketlerine ve tatil beldelerine kaçanlardan dolayı Ankara en sakin günlerini yaşarken şehir dışına çıkmayan başkentliler bunu fırsat bilerek rahatça gezip bayram ziyaretlerini gerçekleştirdi. Parklara akın eden başkentliler boş kalan cadde ve sokakların tadını çıkardı. Vatandaşlar trafikte yaşanan rahatlamadan dolayı bir hayli memnun gözükürken, başkent trafiğinde sürücüler de rahat nefes aldı.
ARAS SUYU ÇOK SEVDİ
Kuğulu Park'taki sularda eğlenen 2.5 yaşındaki Aras Akça'nın babası Aykut Akça, iş yoğunluğu sebebiyle çocuğuyla geçiremediği vakitlerin intikamını bayramda aldığını belirterek, "Üstelik buraya gelirken yollar bomboş, şehrin sahibi de biz gibiydik. Rahatça gezdik, parkları dolaştık. Şuanda da ailemle birlikte Kuğulu Parktayız ama bizim ufaklık suyu çok sevdi ki burada takılıp kaldık. Çocuğum gülüyor, eğleniyor ben bu durumdan memnunum. Sonuçta her gün bayram olmuyor. Hava da geçen haftalarda mevsim normallerinin dışında yağmurluydu ama bugün güneşli ve harika bir hava vardı" dedi.
"KALMAK FENA FİKİR DEĞİL"
Kaydıraklardan cesurca kayan 2 yaşındaki Ertuğrul Sevinç'in annesi Aslı Arıcı Sevinç ise, "Normalde her bayramda eşimle memleketlerimiz olan Gaziantep'e, Bursa'ya giderdik ama bu sene özel sebeplerden dolayı Ankara'da kalmak zorunda bulunduk. Kayınvalidem geldi bu sefer. Eşim, çocuğum, kayınvalidem parka çıkalım dedik. Açıkçası Ankara'da kalmak da fena bir fikir değilmiş. Yollar, caddeler boştu. Park yeri bulmakta sıkıntı çekmedik. Normalde Kızılay, Ulus, Tunalı gibi yerlerde park yeri bulmak bile çiledir. Bugün ise bu sıkıntıları yaşamadığımız için gayet keyifliyiz. Keşke her gün bayram olsa" şeklinde konuştu.
"PARKA KOŞTUK"
Ulus Gençlik Parkı'nda da bayramlıklarını, takım elbiseleri giymiş küçük Afgan çocuklar Rıza Sabat, Nesi Sabat, Şuaip Deşti, Samir Özbek Sabah Ankara'nın objektiflerine gülümseyerek el salladılar. Rıza Sabat, Afganistan'dan Türkiye'ye okumak için geldiklerini söyleyerek, "Babam işi sebebiyle şuan Afganistan'da. Ben burada annemle kalıyorum. İsa Surgun İlkokulunda okuyorum. Sabah kalkar kalkmaz annemle bayramlaştım ve ondan aldığım bayram harçlığı olan 10 lirayı alır almaz arkadaşlarımla Gençlik Parkı'na koştum. Demin dondurma aldık. Arkdaşım da kendisine güzel bir koku aldı. Bu parkı çok seviyoruz. Lunapark, diğer parklar oyuncaklarla sebebiyle de buraya sık sık gelmeye çalışıyoruz" ifadelerini kullandı.