Cuma 01.09.2017
Son Güncelleme: Perşembe 31.08.2017

Kahvehane kültürü artık tarih oluyor

Ankara Kahveciler Esnaf Odası Başkanı İsa Güven, sigara yasağı ve dernekler kanununun kahveci esnafını bitirme noktasına getirdiğini belirterek, sektörün acımasız rekabet koşulları karşısında kafelere kaydığını söyledi. Kahvehane kültürünün ve mesleğinin bitme noktasına geldiğini ifade eden Güven, sorunların çığ gibi büyüdüğünü belirterek, "Kahveci esnafı olarak ortak sorunlarımız karşısında ortak tavır sergilemek mecburiyetindeyiz. Mesleğimizin geleceği ve sürdürülebilirliği adına çok ciddi adımlar atılmalı" dedi. Kahveci esnafının mağduriyetini anlatan Güven, acilen çözüme kavuşturulması gereken sorunlarını ve çözüm önerilerini aktardı. 5362 sayılı Esnaf ve Sanatkârlar Meslek Kuruluşları Kanununun üzerinde Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın çalıştığını belirten Güven, bu konunun kahveci esnafını kucaklayacak şekilde bir an önce değiştirilmesini arzuladıklarını söyledi. 5253 Sayılı Dernekler Kanunundan dolayı da mağdur olduklarını vurgulayan Güven, Ankara'da 9 bin 300, Türkiye genelinde ise 93 bin dernek olduğunu, bu derneklerin birçoğunun kahve gibi ve üstelik kayıt dışı çalıştığını ve bunlarla rekabet edemediklerini aktardı. Güven, dernekler kanununun kendileri açısından kanayan bir yara olduğunu, dernekler kanununun değişmediği müddetçe kahveci esnafının yaşama şansının olmadığını kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.