Çarşamba 13.09.2017
Son Güncelleme: Salı 12.09.2017

Kırtasiyede kanserojen uyarısı

Kırtasiyeciler, okul alışverişine çıkan velileri kanserojen madde içeren kırtasiye ürünlerine karşı uyardı. Toptancı esnafını gezen Bakan Tüfenkci de denetimlerini artırdıklarını, piyasada zararlı ürün oranının yüzde 1.5’e kadar düştüğünü söyledi

Okulların açılmasına az bir süre kala, kırtasiye alışverişleri de yoğunlaştı. Alışverişlerde çocukların sağlığının ön planda olması gerektiğini belirten başkentli kırtasiyeciler, merdiven altı ve kalitesi düşük Çin mallarından uzak durulmasını tavsiye etti. Hammaddesi ve markası belli olmayan ürünlerin satın alınmaması konusunda uyarılarda bulunan kırtasiyeci Önder Ermiş, sağlıksız ve kalitesiz ürünlerin piyasada az da olsa bulunduğunu, velilerin de bu ürünlerden uzak durması gerektiğini hatırlattı.
'SÜREKLİ İÇ İÇELER'
Ermiş, "Denetimlerin sık yapılmasını istiyoruz. Her kırtasiye sağlıklı ürün satmıyor. Ekonomik durumdan dolayı ucuz ürünleri de kırtasiyesine getiren ve satışını yapan kişiler var. Kanserojen madde içeren ürünler ne kırtasiyede ne başka yerlerde satılmamalı, bunu da denetimlerle sağlayabiliriz. Vatandaşlar da kalitesiz kanserojen madde içeren ürünlerden uzak durmalı. Adı bilinen birçok firmanın da her ürünü sağlıklı ve kaliteli olmuyor. Bunu denetimler ortaya çıkaracaktır" dedi. Çocukların okul döneminde sürekli olarak kırtasiye ürünleriyle iç içe olduklarını vurgulayan Ermiş, çocukların elleri ve ağızlarıyla kırtasiye ürünlerini kullandıklarını, bu yüzden sağlık konusunun hassas olduğunu dile getirdi. Kırtasiyeci Levent Can ise, "Çocuklar genellikle rengârenk ve yüzeyi parlak ürünleri tercih ediyor. Yapılan araştırmalara göre kırtasiye ürünlerinde pırıltılı yapılı malzemelerin yüzde 90'ının sağlıksız olduğu ortaya çıktı. Piyasada sağlıksız kırtasiye malzemeleri ucuza satılıyor ve bunlar öğrencilerin sağlığını tehdit ediyor" dedi. Can, "Kalitesiz ürünler daha kısa ömürlü oluyor. Kaliteli ve fiyatı makul ürünler alın. 5-10 kalem alacağınıza kaliteli 2-3 kalem alın" diye konuştu.
'DENETİMLER ARTIRILDI'
Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, başkentte kırtasiye ürünleri toptancılarını ziyaret etti. Esnafın sorunlarını ve önerilerini dinleyen Bakan Tüfenkci, okul sezonu başlamadan kırtasiye ürünlerine yönelik denetimleri artırdıklarını vurgulayarak, denetimlerin piyasayı olumlu etkilediğini kaydetti. Bakan Tüfenkci, "2011 yılında kırtasiye ürünlerindeki güvensizlik oranı yüzde 53'lerdeydi. Artırılan denetimler neticesinde 2017 yılında bu oran yüzde 1,5 olmuştur. Bu yıl 43 bin 251 ürün denetlendi, bunlardan sadece 666 tanesinin güvensiz ve standartlara aykırı ürün olduğu tespit edildi" dedi.
ÜRÜNLERİN MARKALI OLMASINA DİKKAT!
Güvensiz ya da standartlara uygun olmayan ürünlerin piyasadan toplatıldığının altını çizen Bakan Tüfenkci, söz konusu ürünlere 3 bin 671 lira ile 45 bin 972 lira arasında cezalar kesildiğini aktardı. Tüfenkci, yaklaşık 10 bin ürünün şu an denetim sürecinde olduğunu belirterek, alınan tedbirlerle kırtasiyede yerli ürünlerin arttığına değindi. Tüfenkci, "Çoğu yerlerde bu oran yüzde 6 bandına yaklaşmış durumda. Önümüzdeki dönem bu oranın çok daha yükseleceğini görüyoruz. Özellikle bu alanda yerli üreticileri desteklemek istiyoruz" diye konuştu. Tüketicilere, aldıkları ürünlerin mutlaka markalı olmasına ve ambalajlarına dikkat etmeleri uyarısında bulunan Bakan Tüfenkci, şöyle konuştu: "Etiketler okunabilir olmalı. Belirli muhabbet kurabilecekleri noktalardan alışveriş yapmalarını tavsiye ediyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.