Pazar 01.10.2017
Son Güncelleme: Cumartesi 30.09.2017

2018 tasarımlarında ‘arınmışlık’ hâkim

İç mimar Gizil Gönültaş, gelecek yıl için yapılan planlamalarda daha çok doğal malzemelerin yer aldığını söyledi. Gönültaş, “2018’e gösterişten uzak bir arınmışlık hakim” dedi

Gizil Gönültaş Design'ın Kurucusu İç Mimar Gizil Gönültaş, firma faaliyetlerini ve iç dekorasyonda 2018'in trendlerini anlattı.
Kendinizi kısaca tanıtır mısınız?
1984, Ankara doğumluyum. Öğrenim hayatım Ankara'da geçti. Mesleki eğitimimi Çankaya Üniversitesi'nde aldım. 2005 yılında Siteler'de stajla başladığım sektör sürecini 2010 yılında yurt dışı projelerde yer alarak devam ettim. Daha sonra kendi atölyemi kurarak projelerimi üretim kanalından destekledim. Şu an Çayyolu'nda bulunan firmamda İç Mimarlık hizmetleri ve masif mobilya mağazam ile sektöre ve kullanıcılara hizmet veriyorum.
Hangi alanlarda ürün ve hizmetleriniz var?
İç Mimari proje, üretim, uygulama ve danışmanlığın yanı sıra masif ahşap mobilya üretimi ve satışıyla hizmet veriyoruz. Otel, konut, villa, ofis, kafe, restoran, mağaza gibi yaşam alanlarını detaylarıyla çözümleyerek projelendiriyor, uygulamasını yapıyoruz. Kullanıcıya estetikle konforun birleştiği en doğru ve kaliteli çözümü sunuyoruz.
GÖSTERİŞTEN UZAK
2018 mobilya trendleri hakkında bilgi verir misiniz?
Önümüzdeki yıl için yapılan planlamalarda daha çok doğal malzemelerin yer aldığını görüyoruz. Sadece mobilyada değil, binaların dış ve iç yüzeylerinde de doğallık hakimiyet kazanıyor. Doğal taşlar, masif ahşap mobilyalar, kadife, keten dokular ön plana çıkıyor. Renklerde griler, yeşiller, aksesuarlarda el işçilikleri tercih ediliyor. Country dediğimiz stil yansıyor mekanlara... Bu tarzı ben 'arınmışlık' olarak ifade ediyorum. Kibirden, gösterişten, yapaylıktan uzak... Olduğu gibi kendi ruhu olan... Doğada var olanı çok az bir işlemden geçirerek olduğu haliyle mekana taşıdığımızda yarattığı algı ise sadelik ve kalite oluyor.
'MİMARİ, LÜKS DEĞİL İHTİYAÇ'
Sizce iç mimari bir lüks mü?
Toplumumuzda her ne kadar sadece estetik olarak algılansa da aslında iç mimar doğru mekan kullanımı, ergonomi, mekan-insankaza ilişkilerinden, elektrik su tesisatlarının doğru yerleşimine kadar pek çok sorunu yönetir. Kullanıcıya en doğru çözümü estetik değerlerle zenginleştirerek önerir. Doğru karar verilen bir iç mimari proje, size çözüm sürecini minimize edeceği gibi hata risk payını yok ederek size maddi kazanım da sağlar. Lüks değil, ihtiyaç olarak görmeliyiz.
Türkiye'de iç dekorasyona gerekli ilgi gösteriliyor mu?
Burada konuya aslında biraz da firmaların alıcılara milyonlar karşılığı sattığı residencelarda sundukları projeleri değerlendirerek başlamak daha doğru olacak. Ne yazık ki Türkiye'de inşaat alanında fiyatproje ilişkisinin orantısız olduğunu düşünüyorum. Bir proje lansmana çıktığında görsel sunumlarıyla alıcıyı kalite ve estetik anlamında ikna edecek düzeydeyken, teslim aşamasına gelindiğinde projelerin çok büyük eksiklerini fark ederek hayal kırıklığına uğruyor. Bu noktadan sonra bazı konut sahipleri bizlere yönelerek yeni bir tasarım isterken, çoğu zaten projeye çok büyük yatırım yaptığı için tekrar bir maddi harcamadan imtina ediyor. Yaşadığımız alanları artık daha çok önemsiyor ve öznel olmasını istiyoruz.
'KULLANICI ANALİZİ ÖNEMLİ'
Sizce bir iç mimarla senkronize bir şekilde çalışmayan bir mobilya markası başarılı olabilir mi?
Sadece mobilya firmalarının değil tüm finishing ekiplerinin iç mimarla koordineli şekilde, iç mimarın yönlendirmesi dâhilinde çalışması gerekir. Aynı şekilde iç mimarların da elektrik-mekanik-sıhhi tesisat gruplarıyla koordinasyon sağlaması, mobilya seçiminde ve yerleşiminde mekânı ve kullanıcıyı iyi analiz etmesi gerekir. Kullanılacak ürünlerin hangi amaca hizmet edeceğinden, kaç kişinin kullanımına sunulacağına, kullanıcıların karakter özelliklerinden, stil tercihlerine pek çok olgunun değerlendirilmesi gerekir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.