Cuma 17.11.2017

Başkente dev eğitim yuvası

Keçiören Ovacık’ta inşa edilecek Eğitim Kampusu ve 34 eğitim tesisinin temel atma töreninde konuşan Başbakan Binali Yıldırım, külliye şeklindeki kampusun tekli eğitimin en önemli adımı olduğunu ifade etti

Keçiören Ovacık Eğitim Kampusu ve Ankara genelinde 34 eğitim tesisinin temel atma töreni Başbakan Binali Yıldırım'ın katılımıyla gerçekleşti. Törene, Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, TBMM eski Başkanı ve AK Parti Ankara Milletvekili Cemil Çiçek, Ankara Valisi Ercan Topaca, Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Tuna da katıldı. Başbakan Yıldırım, burada yaptığı konuşmada, Türkiye genelinde tekli eğitime geçileceğini ve sabahçı-öğlenci ayrımının ortadan kalkacağını belirterek, temeli atılan dev eğitim yuvasının bunun en önemli adımı olduğunu ifade etti. Başbakan Yıldırım, külliye şeklinde yapılacak tesisin diğer illere de örnek olacağını belirterek, "Geleceğe yatırım yapalım dedik ve yola çıktık. Üniversiteler hariç 18 milyon öğrencimiz var. Tekli sisteme geçiyoruz. Türkiye genelinde sabahçı- öğlenci ayrımı kalkacak. Şimdiden bazı illerde bu başladı. Sınıflarımızda eskiden 30-40 kişi eğitim alırdı, şimdi 24 kişi var, 25 bin derslik yapıyoruz, 79 bin öğretmen var Ankara'da" diye konuştu.
"ONLAR BİZİM GÖZ BEBEĞİMİZ"
Başbakan Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü: "Konforlu binalar yapmak yetmez, teknolojik sınıflar, laboratuvarlar var. Öğrenciler tablette ders yapıyor. Koruyucu tedbirleri alıyoruz. Kamera sistemleriyle denetimler sürüyor. Servis yönetmeliğindeki değişiklikleri bakanlarımız hazırladı ve yürürlüğe koydu. Sabah çocuğumuz sağ salim okula gitsin, dersini görüp evine dönsün. Onlar bizim göz bebeğimiz, bizim aydınlık geleceğimiz. Söylediklerimizi yapabilmek için kaynak lazım. Kaynak Türkiye, kaynak sizsiniz. Kaynakta sorun yok. Bütçede rekor Milli Eğitim'de… Bütçemizin yüzde 50'sini eğitime ayırdık. 150 milyar lira ödenek var. Eğitim için fazlasıyla hak ediyorsunuz. Ülkemizin geleceği için sizler bize destek verdiniz, biz de sizden aldığımız destekle ülkemiz için yollar, hastaneler, okullar, havaalanları yapıyoruz. Vatandaşın gönlüne yol yapıyoruz."