Cuma 26.01.2018

Kartal ‘önce hakedişler’ dedi

Kartal, kulübün durumunu fırsat bilen bazı antrenörlerin, futbolcularını taciz ettiğini söyledi. Kartal, hakedişler ödenmezse bu durumun süreceğine dikkat çekti

Ankaragücü Teknik Direktörü İsmail Kartal, Beştepe tesislerinde düzenlediği basın toplantısında konuştu. Kartal, "Bazı Süper Lig kulüplerinin başkanları oyuncularımızı sürekli taciz ediyorlar. Bazı PTT Ligi antrenörleri bizim oyuncularımıza, 'Orada paranızı alamıyorsunuz, gelin bize' diye pazarlık ediyorlar. Ama bu karakterli oyuncu grubu, bu kadar zor şartlar altında mücadele etmemize rağmen bir tane federasyona vermedi. Daha iyi bir kulübe, ekonomisi iyi olan bir kulübe gideyim demedi. Oyuncularım Ankaragücü formasının armasına saygıyla yüklendi, onlara çok teşekkür ediyorum" diye konuştu.
"İYİ MÜCADELE ETTİK"
Kartal, sezonun ikinci devresinin ilk maçında Büyükşehir Belediye Erzurumspor'a karşı iyi mücadele ettiklerini belirterek, "Net pozisyonlar bulduk ama değerlendiremedik. Böyle bir deplasmanda bir puan iyi" diye konuştu. Hazırlıklara mevcut kadroyla devam ettiklerini aktaran Kartal, "İmkanlarımız ortada, ilk günden beri bunu anlatmaya çalıştık. İmkanlar dahilinde de çok iyi bir performans ortaya koyduk ve ilk yarıyı lider tamamladık" ifadelerini kullandı. Transfer gerektiğini Kulüp Başkanı Mehmet Yiğiner ve yönetime bildirdiğini söyleyen Kartal, şöyle devam etti: "İmkan var da ben transfer istemiyormuşum gibi bir algı oluşturuluyor. Hangi antrenör istemez. Yasağı kaldıramıyoruz ve transfer yapamıyoruz. Kadro derinliği, takım rekabeti, kış şartları... Zor geçecek. Rotasyon yapabilmek varken transfer istemez miyim. Diyelim ki kaldırdık ama bu takımın hak edişleri, maaşları, primleri nasıl karşılanacak? Önce takımın hak edişleri verilmeli, çünkü buraya bu oyuncularla gelindi. Şuan da biz mevcut takımla hazırlıklarımızı ilk yarıda olduğu gibi 2'nci yarıda da aynı şekilde üstüne koyarak devam ediyoruz. Transferle ilgili bizim imkanlarımız ortada biz bunu haftalarca, aylarca anlatmaya çalıştık. Bu şartlar altında aşkanımız, yöneticilerimiz, özellikle futbolcu kardeşlerimizle beraber gerçekten çok güzel bir performans ortaya koyduk"diye konuştu.
"GEREKİRSE AÇIKLARIM"
Sarı-lacivertli futbolculara, takımın yaşadığı sıkıntıları fırsat bilerek transfer teklifleri yapıldığına dikkati çeken Kartal sözlerini şöyle sürdürdü: "Futbolcularımıza kimlerin teklif yaptığını gerekirse açıklarım. Paranı alamıyorsun, diyerek bu çocukların kafasını karıştırmaya çalışıyorlar. Oyuncularımızdan biri bile parasını alamadığı için federasyona başvurmadı. Böyle karakterli bir futbolcu grubuna sahibiz. Bu takıma sahip çıkın. Gerekirse medyada isimlerini açıklarım, o kadar net konuşuyorum. Allah'a çok şükür takım arkadaşlarımızla çok güzel kenetlendik. Antalya kampımız 30'unda başladı bir oyuncu hariç tüm oyuncular kampa katıldı. Güzel bir kamp dönemi geçirdik. Erzurum'a gittik, yüksek rakım biliyorsunuz ki, rakım yükseldikçe oksijen azalır. Bu ortamlarda maç oynamak kolay değildir. İstediğimiz kontraları bulduk ama değerlendiremedik. 1 puan böyle bir deplasmanda rakibe karşı iyi diyoruz. Bu hafta da Altınordu'yla oynayacağız. Hazırlıklarımız devam ediyor."
'BEN ÖYLE BİR ŞEY SÖYLEMEDİM'
Kadro derinliğini artırmak, takım içindeki rekabeti geliştirmek ve ceza alan, sakatlanan oyuncular söz konusu olduğunda rotasyona gidebilmek için transfer istediğini kaydeden Kartal, "Başkanımız bir televizyon programında konuşuyor. Bazı yorumcular içinden farklı şekilde bunu anlatarak kamuoyunu yanlış bilgilendiriyorlar. Sanki bizim ekonomimiz iyi ama transferi biz istemiyormuşuz gibi. Ben istemiyorum gibi yansıtıldı. Öyle birşey yok. Bize transfer lazım. Bugün ki koşullarda yasağımızı kaldıramadığımız için yapamıyoruz. Diyelim ki transfer yasağını kaldırdık. Başkanımız, yöneticilerimiz bütün imkanlarını kullandı, kaldırdık sonra bu takımın hakedişleri var, maç başları var, maaşları, primleri var... Planlama yaparken böyle yapmak lazım" dedi. Kartal, sözlerine şöyle devam etti: "Ben çıkıp transfer lazım şunu yapacağız, bu mevkiye oyuncu alamıyoruz demedim. Çünkü böyle birşey ağzımızdan çıktığı an o mevkideki oyuncunun motivasyonu düşebilir. Her oyuncumuz bizim için çok değerlidir. Ben Ankaragüçlüyüm. Hepimiz Ankaragücü'nün başarısı için buradaysak şartlarımız bu, imkanlarımız da bu."