Giriş Tarihi: 3.2.2018

‘Sevdamızı raflara diziyoruz’

Sarı-laciverte gönül vermiş, geçen yıllarda vefat eden Ankaragücü tribünlerinin sevilen iki ismi Ahmet Yasin Kayahan ve Mahmut Çoruk için kütüphane kuruluyor

Sevdamızı raflara diziyoruz sloganıyla yola çıkan Sol Kapalı Taraftar Grubu Lideri Ramazan Kaya, Kutay Kaya ve Kutalmış Kaygusuz, Ankaragücü'nün sevilen taraftarları Mahmut Çoruk ve Ahmet Yasin Kayahan adına kütüphane kuruyor. Taraftarların bağışıyla kurulacak kütüphanelerde Kayahan için Fatih Ortaokulu belirlendi. Çoruk için ise okul arayışları devam ediyor.

KAYAHAN 21, ÇORUK 30 YAŞINDA
Ankaragücü'ne gönül vermiş, genç yaşta hayatını kaybetmiş iki isim… Ahmet Yasin Kayahan ve Mahmut Çoruk… Ahmet Yasin Kayahan Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi öğrencisiydi. Genç yaşta yakalandığı lösemiye 21 yaşında yenik düştü. Ankaragücü taraftarı olan Kayahan'ın vefatının üzerinden tam 3 yıl geçti. Lakabı "Hurdacı Mahmut" olan Çoruk'un vefatının üzerinden ise 1 yıl geçti. 30 yaşında ticaret işiyle uğraşan Mahmut Çoruk, 1 yıl önce küs iki tarafı barıştırmak için gittiği yerde tek kurşunla hayatını kaybetti. Çoruk evli ve 1 çocuk babasıydı.

2 HAFTAYA BİTER
?
Fatih Ortaokulu Müdürü Bilge Ulukaya, Türkçe öğretmenleri Kaya Gece ve Servet Zengin'in 1 yıldır kütüphanenin yapılması için çok çaba sarf ettiğini, hatta sponsor arayışında hüsrana uğrayınca alçı, boya, parke işlerini kendilerinin yaptığını anlattı. Ulukaya, "Yılsonuna kadar yavaş yavaş bir şekilde bitirir yeni eğitim öğretim yılına hazır ederiz diye planlamıştık. Ta ki Ankaragücü taraftarları destek elini uzatıncaya kadar... Ramazan ve Kutalmış Bey vefat eden arkadaşlarının adına kütüphane oluşturmak istediklerini bize söylediler. Çocuklarımız heyecanla bekliyorlar. İki haftaya kadar yapılmış olacak" dedi. Çocukların heyecanla beklediği bu kütüphanede sadece kitap olmayacak. Çocuklar, boş zamanlarında kütüphaneye gelerek puflar üzerinde dinlenebilecek.

'HATIRALARINI YAŞATACAĞIZ'
Kütüphane yapımına destek olan taraftar grubu lideri Ramazan Kaya, "Ankaragücü Sol Kapalı Taraftar grubu olarak, grubumuzda bulunan ve 21 yaşında kanser hastalığından vefat eden Ahmet Yasin Kayahan kardeşimiz için her yıl ocak ayında statta bir yemek organize ediyorduk. Bu seneki organizasyonu planlarken, kardeşimizin hatırasını ve adını ömür boyu yaşatacak bir proje ile adına bir kütüphane kurma kararı aldık. Sonrasında fikri olgunlaştırarak bir ekip kurduk. Ailesi ile iletişime geçerek rızalarını aldık. Öncelikle kütüphane için Kahramankazan ilçemizdeki okulu tespit ettik. Okul yönetiminden okul müdüremiz Bilge hanım ile görüşerek nasıl bir kütüphane istediklerini öğrendik ve sonrasında projemizi hayata geçirmeye başladık" diye konuştu. Kaya, "Sevdamızı raflara diziyoruz kampanyasıyla hem kütüphanesi olmayan okulumuzdaki öğrenci kardeşlerimiz için hem de vefat eden Ahmet Yasin Kayahan ve Mahmut Çoruk kardeşlerimizin isimlerini yaşatmak için Ankaragücü camiasını ve herkesi bu kampanyaya destek vermeye çağırıyoruz, kampanyaya şu ana kadar birçok yerden destek geldi. Destek olan herkese teşekkür ediyoruz" dedi.

UMUT NAYİR, KENAN ÖZER, ARİF MORKAYA DESTEĞİ
?
Proje için hazırladıkları afiş ile sosyal medyada kampanyayı duyurmaya çalıştıklarını söyleyen Kaya, "Açtığımız Sevdamızı Raflara Diziyoruz Twitter hesabı ile paylaşımlar yapmaya başladık" diye konuştu. Oyuncular Umut Nayir, Kenan Özer ve Arif Morkaya'nın bu projeye paylaşımlarıyla destek olduklarını söyleyen Kaya, "Camiamızdan birçok kişi ile görüşmeler gerçekleştirdik" diye konuştu.

'PARA DEĞİL, KİTAP İSTİYORUZ'
Sol Kapalı Taraftar Grubu Lideri Ramazan Kaya, "Şu anda kütüphanemizin tadilatı devam ediyor, kitaplar gelmeye devam ediyor. Bu kütüphane tamamlandıktan sonra yine geçtiğimiz yıllarda vefat eden Ankaragücü tribünlerinin sevilen simalarından Mahmut Çoruk kardeşimiz için de bir kütüphane kurmak için çalışma yürütüyoruz. Biz para talep etmiyoruz, kitap istiyoruz. Toplanan kitaplar şubat ayı içinde okula teslim edilecek" diye konuştu.