Pazartesi 30.04.2018
Son Güncelleme: Pazartesi 30.04.2018

Gururluyuz, güçlüyüz şampiyonuz

Bir zamanlar neredeyse Beştepe’deki bakkala bile borcu olan Ankaragücü, Süper Lig’e yükseldi. Ankaragücü’nün şampiyonluğu başkentlileri sevince boğdu

Tarih 7 Nisan 2012Ankaragücü son Süper Lig maçını evinde Kayserispor'la yapmıştı ve bu maçı 5-0 kaybetmişti. 2011-2012 sezonunda ligde topladığı 11 puanla küme düşen 100 yıllık çınar, maddi imkânsızlıklarla pençeleşti. Genç futbolculardan kurulu bir takımla o zamanki adı TFF 1. Lig olan ligde mücadele veren başkentin gururu, burada da tutunamadı ve TFF 2. Lig'e düştü. Amatöre kadar düşer denilen, Beştepe'de bakkala bile borcu olan Ankaragücü'nün, maçlarda giyecek ikinci bir forması dahi bulunmuyordu.
IMALAT-I HARBIYE RUHUYLA
Mehmet Yiğiner başkanlığında yeniden yapılanmaya giden Ankaragücü, 2016-2017 sezonunda TFF 2. Lig'de şampiyon olarak Spor Toto 1. Lig'e yükseldi. Spor Toto 1. Lig'de İsmail Kartal ile yola çıkan Ankaragücü'nde maddi imkânsızlıklar kulübün yakasını bırakmadı. Transfer yasağı güç bela kaldırıldı, futbolcular kampa geç katıldı. Tüm bu olumsuzluklara rağmen başkentliler İmalat-ı Harbiye ruhuyla birbirine kenetlendi. İlk 5 hafta galibiyet yüzü görmeyen Ankaragücü, ligin bitimine 1 hafta kala 62 puanla Süper Lig'e çıkmayı başardı.
KÖY KÖY, KASABA KASABA
Ankaragüçlüler şampiyonluğun gelmesiyle birlikte başkent sokaklarına döküldü. Nasıl dökülmesinler ki? Tam 6 yıl beklediler bugünü… Köy köy, kasaba kasaba takımlarını hiç yalnız bırakmadılar. Statlara sığmayan Ankaragücü taraftarı Manisa'da gelen şampiyonluğun ardından bu seferde başkent meydanlarına sığmadı. Ankaragücü takımı Esenboğa Havalimanı'nda binlerce araçlık konvoyla karşılayan başkentliler Kızılay ve Ulus gibi meydanlarda sabaha kadar şarkılar söyleyip, meşaleler yaktı.
ERDOĞAN'DAN TEBRİK MESAJI
ANKARAGÜCÜ'NÜN şampiyonluğunun ardından ilk tebrik Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'dan geldi. Cumhurbaşkanı Erdoğan sosyal medya hesabından, "TFF 1. Lig'de ilk iki sırayı alarak Spor Toto Süper Lig'e çıkan Çaykur Rizespor ve Ankaragücü'nü tebrik ediyor, her iki takımımıza da gelecek sezon Süper Lig'de başarılar diliyorum" mesajını paylaştı.
SEDAT AĞÇAY:
ANKARAGÜCÜ her zaman her şeyin üstesinden gelecek bir camia. Öyle bir taraftar gücüne sahip... Bizde karakterli oyuncular ve hocalar olarak bu takımı hak ettiği yere çıkmasında emeğimiz oldu. Çok şükür ki sonu iyi oldu. İnşallah bundan sonra hep Süper Lig'de kalır. Çünkü bu camia hep süper…
İLHAN PARLAK:
ŞAMPIYON Ankaragücü şanıyla, şerefiyle layık olduğu yerde... Çok mutluyuz. Allah bize bugünleri gösterdi.
KORCAN ÇELİKAY:
100 yıllık geçmişi olan bir kulüp. Böyle bir camiada 2 sene üst üste şampiyonluğu yaşamam çok gurur verici. Çok şükür bu sene de nasip oldu. Şampiyon olmak çok güzel bir şey... Süper Lig'e çıkmak mutluluk verici… Geçen sene ben bunu yaşamıştım. Çok şükür bu sene de bana nasip oldu. İnşallah Süper Lig'de yeni sezonda, yeni başarılara imza atmak dileğiyle…
UMUT NAYİR:
ALLAH nasip etti ve şampiyon olduk. Büyük Ankaragücü camiasına hayırlı olsun. Çok mutluyuz. Çok heyecanlıyız. Sezon başından beri ben ve takım arkadaşlarım çok çalıştık. Büyük Ankaragücü taraftarlarına çok teşekkür ediyoruz. Biz büyük ve güzel bir aileyiz
ANKARAGÜCÜ BAŞKANI MEHMET YİĞİNER:
ÇOK mücadele ettik. Köy kasaba gezdik taraftarlarımızla birlikte. Taraftarlarımız bizi yalnız bırakmadılar. Bu sene Allah nasip etti ve Süper Lig'e çıktık. Burada takımımızı yalnız bırakmayan taraftarlarımızın emeği çok fazla... Kar kış demediler. Deplasman deplasman bizimle beraber koşturdular. Onun haricinde futbolcularımız, hocamız fedakârlık yaptı. Birçok futbolcumuza ödeme yapmadığımız halde mücadeleden hiç vazgeçmediler. Burada Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın da bize desteği büyük oldu. Sezon başında takımı sahaya çıkaramıyorduk. Sayın Cumhurbaşkanımızın desteğiyle takımımızı sahaya çıkarabildik. Sayın Cumhurbaşkanımıza teşekkür ediyorum.
İSMAİL KARTAL:
SEZON başından bugüne kadar büyük zorluklar ve sıkıntılarla mücadele ettik. Ama bu zorluklar inancımızın ve hedeflerimizin önüne geçmedi. Biz çok çalıştık. Sayın Başkanımız Mehmet Yiğiner ve yöneticilerimiz, taraftarlarımız, medyamızla beraber kenetlendik. Bu işi başaracağımıza inanıyorduk. Allah da yardım etti. Çok karakterli oyuncu grubumuzla beraber personelimizle, yöneticilerimizle hep beraber bu işin üstesinden geldik.
ERDEM ÖZGENÇ:
GURURLUYUZ, güçlüyüz. Zor günler geçirdik. Çok çalıştık. Mücadele ettik. Allah boşa çıkarmadı emeklerimizi. Bu şampiyonluk büyük Ankaragücü camiasına, büyük Ankaragücü taraftarına gelsin.
ALİHAN KUBALAS:
ÇOK çalıştık. Çok istedik. Başardık. Ankaragücü camiasına hayırlı olsun. Çok mutluyuz. Taraftarlarımıza çok teşekkür ediyoruz. Bizi hiç yalnız bırakmadılar.
KENAN ÖZER:
İKI sene üst üste şampiyonluk yaşamanın sevinci içerisindeyiz. Çok büyük zorluklar çektik, çok mücadele ettik. İçinde büyük bir hikâye barındıran bir şampiyonluk bu… İnandık ve çok çalıştık. Takım olduk ve hedefimize ulaştık.
ENES KUBAT:
ANKARAGÜCÜ 6 yıl sonra tekrar hak ettiği Süper Lig'e yükseldi. Çok mutluyuz. Ankaragücü camiasına hayırlı olsun. Çok istedik, çok çalıştık. Alın terimizle, hakkımızla Süper Lig'e çıktık.