Salı 26.03.2019

Simülasyonla hazırlanıyorum

“Yarışlara simülasyonla hazırlanmak daha avantajlı. Bu sene de Fransa Kupası ve Süper Kupa’da yarışıp Fransa Kupası’ndaki unvanımı korumaya çalışacağım”

Milli otomobil sporcusu Ayhancan Güven, 5 yaşında karting ile başlayan macerasında 16 yıl içinde 3 ayrı şampiyonluğa ulaşmayı başardı. Babası da eski yarış pilotu olan 21 yaşındaki Ayhancan, otomobil sporlarındaki 16 yıllık süreçte, Porsche GT3 Cup Benelux ve Carrera Cup Fransa Şampiyonluğu'nu kazandığını, takım arkadaşı Salih Yoluç ile FIA GT Uluslar Kupası'nı Türkiye'ye getirdiklerini anlattı. İstanbul'da yaşamını sürdüren genç pilot, "Otomobil sporlarına karting ile ailemin özel izniyle 5 yaşında başladım. 2015 yılına kadar karting ve simülasyonla kendimi geliştirdim. Simülasyonda sanal ortamda dünya derecelerim oldu. 2015 yılında 17 yaşıma geldiğimde gerçek hayatta otomobil yarışlarına geçtim" değerlendirmesini yaptı.
YAZICI VERDİĞİ SÖZÜ TUTTU
Volkicar'da 18 yaşında şampiyonluk elde ettiğini anımsatan genç sporcu, "Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu Başkanı Serkan Yazıcı 'Şampiyonlar Şampiyonu' yarışı düzenledi. Türkiye'de başarılı olmuş genç, hızlı ve eskiden yarışmış herkesi davet etti. Bu yarışa ellinin üzerinde pilot katıldı. Başkan, 'Burada kazanan sporcuyu dünyada Türkiye'nin yüzü yapmaya çalışacağız' demişti. Sözünü de tuttu" diye konuştu.
FRANSIZ OLMAYAN İLK ŞAMPİYON
"ŞAMPIYONLAR Şampiyonu" yarışı sonrasında yurt dışında mücadele etmeye çalıştığını vurgulayan Ayhancan, "Porsche Cup, dünya motor sporlarının aslında pilot pazarı. Uluslararası alanda ilk olarak Porsche Cup'a katıldım. 2018 senesinde önce Benelux, ardından Fransa şampiyonu olduk. 32 senelik şampiyona tarihinde ilk kez Fransız olmayan bir pilot şampiyonluğa ulaştı ve bu bir Türk oldu" dedi. Fransa şampiyonluğu öncesinde Fransızlara karşı mücadele verdiklerini dile getiren Ayhancan, şöyle konuştu: "Çünkü şampiyonada Fransız taraftarlığı oluyordu. Ben gösterdiğim performansla Fransızların da saygısını kazandım. Sezon sonunda onlar da 'Benim hak ettiğimi' söyledi. Fransız halkı şu anda beni seviyor. Sonrasında FIA GT Uluslar Kupası'nı Türkiye olarak kazandık. İlk kez yapıldı. Ülkeler arası olduğu için dünya kupası olarak geçiyor. Bu şampiyonluğum daha çok ses getirdi."
İSTANBUL TRAFİĞİNDE RİSKE GİRMEM, HAYAT UCUZ DEĞİL
BAŞARILARIYLA kısa sürede adını yurt dışında da duyuran Ayhancan her sporun kendine özellikle ve riskleri bulunduğunu anlatarak, "Evet motor sporları tehlikeli ama her sporda tehlike var. İstanbul'da otobanda araba kullanmak bizim yaptığımızdan işten daha tehlikeli. Özel hayatımda nadir araba kullanırım. İstanbul'da çok fazla araç var. Bu nedenle toplu taşımayı tercih ederim. Zaten benim aracıma binenler sıkılır. Herkesin aslında böyle kullanması lazım. Bence hayat o kadar ucuz değil" dedi
HEDEFİM FRANSA VE SÜPER KUPA YARIŞLARI...
AYHANCAN, bu sezon daha büyük hedefler koyduğunu belirterek, "2019 sezonunda ilk yarışım nisan ayında. Bu sene Fransa Kupası ve Süper Kupa'da yarışacağım. Fransa Kupası'nda unvanımı korumaya çalışacağım. Süper Kupa'da ilk kez yer alacağım. Süper Kupa'da şampiyon olan sporcunun kariyeri değişebiliyor" dedi. Sezon içinde 16 hafta boyunca Türk bayrağını dalgalandırarak, istiklal marşını okutmak için mücadele edeceğini ifade eden Ayhancan, "Bu sene öncelikli hedefim Fransa Kupası'ndaki unvanımı korumak. Çünkü başarının tesadüf olmadığını göstermem lazım. Süper Kupa'da aslında tecrübe edinmek istiyorum. '2020 yılında Süper Kupa şampiyonu olabilirim' diyorum" değerlendirmesini yaptı.
SANAL ALEMDE ÇALIŞIYORUM
ŞAMPIYON pilot, teknolojinin geliştiğini, yarışa katılacağı pistlerin sanalda da yapıldığını hatırlatarak, konuşmasını şöyle sürdürdü: "Sanal alemde çalışıyorum. Direksiyon ve pedal gibi ekipmanlarımız var. Ekran ve monitör aynı. Teknoloji çok gelişti ve o pistlerin aynısını sanalda yapıyorlar. Ben simülasyonda dünyadaki birkaç pilottan biriyim. Bunu bir çok pilot kullanıyor. Ben simülasyonu ilk kullananlardan biriyim. 4-5 yaşından bu yana simülasyon oynuyorum. Bildiğiniz bilgisayar oyunu. Beni bir çok pilottan ayıran özelliğim bu. Gerçekteki imkansızlıkları her zaman sanalla kapattım. Pilotlar sabah akşam arabayla antrenman yapabiliyor ama benim böyle bir imkanım yok. Ben de sabah ve akşam simülasyon yapıyorum. Gerçek arabaya binince de kapatmaya çalışıyorum. 5-6 saat çalışıyorum. Yarışlara gidince orada araç veriliyor. Yarış öncesinde arabayla bir saat antrenman yapabiliyoruz ve orada araca alışıyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.