Salı 03.09.2019

Başkentte sırada su zammı var

Seçim öncesi suda indirim sözü veren Mansur Yavaş, koltuğa oturduktan sonra çark etti. Ulaşıma yüzde 33 zam yapan Yavaş şimdi de gözünü musluklara dikti

Seçim öncesi bol keseden atan Mansur Yavaş, Büyükşehir Belediye Başkanı seçildikten sonra geri adım atmaya başladı. Ankara'da toplu taşıma ücretlerinin ardından suya da zam yapılması gündemde. Oysa Mansur Yavaş seçim vaatlerini sıralarken kesin bir dille su zammı yapılmayacağını söyledi. Tam tersi indirim vaat eden Mansur Yavaş'ın başkanlığını yaptığı Ankara Büyükşehir Belediyesi, su ücretlerinde 'kademeli tarife' uygulamasına geçmeye hazırlanırken, son kararı meclis verecek. Ankara Su ve Kanalizasyon İdaresi (ASKİ) Genel Müdürü Cumali Kınacı, Ankara Büyükşehir Meclisi'ndeki dört partinin grup başkanvekilleri ile Plan Bütçe Komisyonu üyelerine, çarşamba günü 'kademeli tarife' ile ilgili bir sunum yaptı. Kınacı, ASKİ Genel Müdürlüğü'ndeki toplantıda, suya neden zam yapılması gerektiğini bir sunumla anlattı.

TASARRUFA YÖNELTECEK
Kademeli tarifeye geçiş için gerekçe olarak 'su tasarrufu yapılmasının zorunlu olması ve Türkiye genelindeki 30 büyükşehir belediyesinin 16'sında kademeli su ve atık su tarife sisteminin uygulanıyor olması'nı gösteren Kınacı'nın sunumunda, "En büyük abone grubunu oluşturan 0-10 metreküp arası su tüketimi yapan kullanıcılar (yüzde 70 civarı) bu yöntemle muhtemel yeni fiyatlamadan çok az etkilenirken, çok su tüketen gruplar fiyat farkı sebebiyle ilk gruba girebilmek için tasarrufa yöneleceklerdir" ifadeleri yer aldı.

İNDİRİMLERİ HATIRLATTI
Büyükşehir Belediye Meclisi'nde, son bir yılda su tarifesinde yapılan indirimleri de hatırlatan Kınacı, 10 Eylül 2018'de yüzde 17 indirim yapıldığını, 14 Aralık 2018'de her faturadaki 5 TL'lik şube yolu bakım ücretinin kaldırıldığını, 14 Ocak 2019'da yüzde 30 indirim yapıldığını ve yine her ay uygulanan TÜFEÜFE uygulamasının da sona erdirildiğini söyledi. Kınacı, yapılan indirimler nedeniyle belediyenin bu yılın sonunda tahmini gelir kaybının 1 milyar 668 milyon 74 bin TL olacağına dikkat çekti.
Önemli indirim yapacağız' SEÇIM öncesi katıldığı bir televizyon yayınında propaganda yapan ve vaatlerini sıralayan Mansur Yavaş şimdi zam hazırlığı yaptığı su için şunları söylemişti: "Suda önemli bir indirim yapacağız. 2020'ye bu fiyatlarla gireceğiz. İlk etapta su fiyatlarını indireceğiz. Su insan hakkı. Allah'ın suyunun çok pahalıya satılması hoş bir şey değil. İnsanlar su kullanmayı azaltırsa çocuklar hasta olur, mikrop kapar. Siz suyu hem musluktan içilecek şeklide vereceksiniz hem de ucuz vereceksiniz."

ZORUNLU YATIRIMLAR
TOPLANTIDA, ASKİ'nin yapması gereken zorunlu yatırımlara ait proje maliyetlerine de yer verilirken, suya yapılması planlanan zamla ilgili şu bilgiler paylaşıldı: "Sabit giderler ve zorunlu yatırımların gerçekleştirilebilmesi için 1 metreküp suyun maliyetinin ortalama 10.38 TL olması gerekmektedir. Böyle olması durumunda, yıllık 300 milyon metreküp su satışından elde edilmesi gereken gelir 3 milyar 114 milyon TL' dir. Ancak mevcut tarife üzerinden 1 milyar 770 milyon 309 bin TL gelir elde edilecektir."

TARİFE METREKÜPE GÖRE ARTACAK
TOPLANTIDA, ASKİ tarafından teklif edilen kademeli tarifede konutlardaki su ve atık su bedelinin 10 metreküpe kadar 5 TL, 11-20 metreküp arası 7.50 TL, 21 metreküp ve üzerine ise 9 TL olması önerildi. ASKİ'nin teklifinin ardından Plan Bütçe Komisyonu'nun ve Büyükşehir Meclisi'nin nasıl bir yol izleyeceği ve Ankara'daki su ve atık su tarifesinde nasıl bir düzenleme yapılacağı merak konusu oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.