Pazar 13.10.2019

Palandöken: Geçen yılın zam şampiyonu ürünlere talep yok

TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, domates, patates, soğan gibi sebzelerin geçen yıl kışın yaşanan aşırı fiyat artışlarının yeniden yaşanmaması için vatandaşların şimdiden tedbir almalarını istedi

TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, "Geçtiğimiz yıl kışın patates, soğan, domates gibi sebzelerin fiyatı 10 TL'ye kadar çıkmıştı. Fiyatların yüksekliğinden şikâyet eden vatandaşlar kilo yerine gramla alışveriş yapıyordu. Ancak şimdi geçen yıl fiyatından şikâyet ettiğimiz bu ürünler 1 ila 3 TL arasında değişen fiyatlara satılmasına rağmen alıcı bulamıyor" dedi. Geleneksel saklama yöntemlerinin ileride yaşanabilecek fiyat artışlarını önleyeceğini belirten Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, "Tarladaki ürünler üreticiden 80 kuruş ile 1.80 TL arasında değişen fiyatlardan alınıp tezgahta 1 ile 3 TL arasında değişen fiyatlarda satışa sunuluyor. Geçen yıl zam rekoru kıran bazı ürünler, ucuz fiyatlara rağmen yeterince talep görmüyor. Oysa kışa sayılı günler kala fiyatlar yeniden yükselmeden vatandaşlarımız kışlık hazırlık yapmalı. Patates, soğan gibi dayanıklı ürünler toplu olarak alınıp doğru şekilde muhafaza edilmeli. Mevsiminde hesaplı olan diğer ürünler de kış gelmeden alınıp konserve, turşu, reçel, marmelat, tarhana gibi çeşitli yöntemlerle saklanmalı. Geleneksel saklama yöntemleri ileride yaşanabilecek fiyat dengesizliğinin önüne geçebilir" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.