Giriş Tarihi: 6.06.2020

Tarihi kararların eşiğindeyiz

“Dünya spor ekonomisinde sponsorluk piyasasının 17 milyar dolar azalacağı konuşuluyor. Yayın gelirlerinde de düşmeler olabilir”

Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi Başkan Yardımcısı Hasan Arat, koronavirüs salgınının spor ekonomisine büyük hasar verdiğini söyledi. Aynı zamanda Avrupa Olimpiyat Komiteleri, Avrupa Ligi ve Dünya Atletizm yönetim kurulu üyeliği yapan Arat, Kovid-19 nedeniyle birçok sektörde daralmalar yaşandığına dikkati çekip, bunun spordaki etkilerinin de fazla olduğunu dile getirdi.


BÜTÇELER KÜÇÜLÜYOR
"Dünya spor ekonomisinde sponsorların büyük bir kısmının bu alandan çekileceği, bütçelerin küçüleceği konusunda öngörüler var. Sponsorluk piyasasının 17 milyar dolar azalacağı konuşuluyor. Yayın gelirlerinde de düşmeler olabileceğini düşünüyorum."


REKOR DAVALAR OLACAK
Sporcularla kulüpler arasındaki anlaşmazlıkta rekor davalar olacak. Rekor gelişmeler olabilir. Kulüplerin bunu ödeyebileceği vaziyetleri olmadığı gibi, oyuncular da kontratlardan vazgeçmek istemiyor. Fair-play kavramında yeni tanımlamalar olabilir. Şartların daha da esneyeceği döneme giriliyor. Spor ekonomisi çok büyük darbe aldı"


FEDAKARLIK ZAMANI"
"Liverpool'da yaşananlar var, Almanya'da var. Belçika ve Hollanda daha iyi çözdü. Bence İtalya'da da bu olaylar sert yaşanır. Mücbir sebep olayı var. Bu ona giriyor. Kiracının mal sahibi ile yaptığı anlaşmada
"Türkiye'nin bayrağını her yere götürüyoruz"
"UĞUR Erdener, IOC Başkan Yardımcısı ve Dünya Okçuluk Federasyonu Başkanı olarak görev yapıyor. Ben Avrupa Olimpiyat Komiteleri Yönetim Kurulu üyesiyim, Dünya Atletizm Federasyonu ile Avrupa Ligi'nde görev alıyorum. Neşe Gündoğan, IOC Olimpiyat Program Komitesinin yönetim kurulunda. Nihat Usta, İslam Oyunları Federasyonu Başkan Yardımcısı. Ali Kiremitçioğlu ve Türker Arslan da var. Türkiye'nin bayrağını her yere götürüyoruz. Seçimle gelerek bu masalarda Türkiye'yi temsil ediyoruz. Avrupa'da 50 ülkenin arasında seçimle gelmek kolay değil."
yeniden gözden geçirme döneminin yaşandığı ortamda, sporcuların 'Hayır ben olduğu gibi alırım, olmazsa şu davayı açarım.' görüşü çok gerçekçi gelmiyor. Herkes fedakarlık yapacak."


0 RAKAMLAR OLMAYACAK
"Batıda bu net değişimler piyasalarda gözüküyorsa burada da benzer şeyler olacaktır, olmalıdır. Kulüplerin bunları ödeme şansları yok. Piyasa zaten çok küçülecek. Artık bu rakamlar bulunamayacak. Büyük transferler olamayacak, büyük bonservis paraları ortada dolaşamayacak. "

EKONOMİ UZUN SÜRE YATAY GİDECEK
"Ekonomi uzun süre yatay gidebilir ve o yatay dönemde herkes harcamalarını dikkatli yapacaktır. Bu tarihi bir kriz, tarihi kararların alınabileceği bir kriz. Ligler iptal edilebiliyor, hayat tarzı değişebiliyor, evlerinizde kalabiliyorsanız, bulunduğunuz kurumlarda da önemli kararlar almanız lazım. Türk spor yöneticilerinin bu kararları alma dönemidir."

TÜRKİYE'Yİ YENİ BİR UFUK BEKLİYOR
Dünyada kartların yeniden dağıtılacağını anlatan Arat, "Kartlar yeniden dağıltıldığında Türkiye'nin her alanda önemli pozisyonda olacağını düşünüyorum. Bu dönemde alınacak kararların on yıllarca Türkiye'yi başka bir ufka götüreceği durumu var" yorumunu yaptı.
"Kaynağı bol ülkelerden biriyiz "
"TÜRKIYE basketbolu çok seviyor. Bu dönemin hem kulüplere hem oyuncularımıza fırsat olduğunu düşünüyorum. Nasıl Hidayet Türkoğlu, Mehmet Okur çıktıysa, Cedi Osman'ımız varsa, o rol modeller bu takımlarda oynadığı müddetçe tribünlerin milli takımımızı destekleyeceğine, yeni hamle dönemi olabileceğine inanıyorum. Pandemi sonrası yönetilecek olan kriz bence bir fırsat.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.