Giriş Tarihi: 3.11.2020

3. Uluslararası Organ Bağışı Poster Yarışması Sergisi

TÜRKİYE Organ Nakli Vakfı koordinasyonunda, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nin sanatsal direktörlüğünde ve Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Organ Nakli Koordinatörleri Derneği, Karaciğer Nakli Derneği ve Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi iş birliğinde düzenlenen 3. Uluslararası Organ Bağışı Poster Yarışması'nda birinciliği Tayvan, ikinciliği Ukrayna, üçüncülüğü ise Türkiye aldı. Yarışmaya 36 ülkeden 1391 eser katıldı. Yarışmanın ödül töreninden sonra kamuya açık ilk sergi, böbrek, karaciğer ve kemik iliği nakli merkezi bulunan, pandemi döneminde de organ, doku ve hücre nakli hizmetlerini sürdüren Dışkapı Yıldırım Beyazıt Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde gerçekleştirildi. Hastane Başhekimi Prof. Dr. Murat Alper, organ bağışı konusunda Türkiye'nin geldiği noktanın iyi olduğunu ancak daha da iyi olması gerektiği değerlendirmesinde bulunarak, 2 Kasım 2020 tarihi itibariyle Türkiye genelinde organ bekleme listelerinde 983 kişi kalp, 71 kişi akciğer, 21 bin 483 kişi böbrek, 1795 kişi karaciğer, 285 kişinin pankreas nakli için sıra beklediği bilgisini verdi. Nakil sayısının yükselmesi için bağış oranlarının artması gerektiğine dikkati çeken Alper, "81 ilden 564 bin 327 vatandaşımız organ bağış kartı sahibi. Bu iyi bir sayı ama giderek daha da artmasını bekliyoruz." ifadelerini kullandı. Alper, organ bağışında beyin ölümü bildirimlerinin yapılmasının da önemine işaret etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.