Perşembe 05.11.2020

Vicdansızlar bunu da yaptı

Dolandırıcılar SMA hastası bebeklerin yardım kampanyalarına musallat oldu. Halkın vicdanıyla, bebeklerin de sağlığı ile oynayan dolandırıcıların kullandığı yöntemler pes ettirdi

Açılımı Spinal Musküler Atrofi olan SMA, omurilikte bulunan motor sinir hücrelerinin kaybından ötürü ortaya çıkan, kas kaybına ve kas zayıflığına sebep olan bir hastalık. Ülkemizde 1300 SMA hastası bebek var. Bu bebeklerin ailelerinin bazıları evlatlarının sağlığına kavuşması için global bağış sitesi olan 'GoFundMe' üzerinden yardım kampanyası başlattı. Tedavi için 2.4 milyon dolar toplanması gerekiyordu. Tedavi için sosyal medya üzerinden de bağış kampanyaları düzenliyor. Ünlülerin, iş insanlarının ve halkın destek verdiği kampanyalara dünyanın dört bir yanından cevap geliyor. Çok sayıda bebek bu kampanyalar sayesinde istenilen miktara ulaştı ve tedavi oldu. Dolandırıcılar son zamanlarda gündemde olan SMA'lı bebelerin kampanyasına göz dikti. Sahte hesaplar açtılar, telefonda aradılar, kumbaralar bastırdılar yetmedi kapı kapı geziler işte dolandırıcıların kullandığı taktikler ve ailelerin buna karşı uyarıları:
BUNU YAPAN İNSAN OLAMAZ ÖMER'İN ANNESİ AYŞE ERGEN: Çok şükür biz Ömer'in kampanyasını tamamladık. Ömer yakın zamanda tedaviye gidecek. Buna rağmen sosyal medyada Ömer adına açılmış sahte hesaplar tespit ettik. Ömer'e aldığımız solunum cihazı yokmuş gibi yapıp cihaz parası toplayanı da kapı kapı gezip Ömer'in fotoğraflarını göstererek yardım toplayan insanları da duyduk. Çok üzüldük. Bunu yapan insan olamaz. Vicdansızlar hem masum insanları kandırıyor hem de hasta bebeklerin haklarına giriyor. Bu yöntemlerle kim bilir kaç kişi dolandırıldı? Bağış yapacak kişilere sesleniyorum bağış yapmadan önce mutlaka araştırma yapın. Gerekirse aile ile görüntülü görüşün paranız dolandırıcılara gitmesin bebeklerin de tedavileri aksamasın.
KAMPANYA YAVAŞLADI İSMAİL ÇAĞAN'IN ANNESİ PELİN DEMİR: Dolandırıcılar yüzünden kampanyalarımız yavaşladı. İsmail adına Sakarya'da bir AVM'de kumbara bağışı yapıldığını duyduk ama bize ulaştırılan herhangi bir bağış olmadı oradan. Hesaplarsımız kopyalamış mı diye düzenli olarak takip ediyoruz. Bunlar yüzünden bebeklerimizi kaybediyoruz biz. Daha bugün (dün)bir bebeğimizi daha kaybettik. Allah rızası için bu pis işlerinize bebeklerimizi alet etmeyin. İnsanların duyguları ile oynayıp güvenlerini sarsmayın. Bebeklerin sağlığı ve hayatı üzerinden prim yapmayın.
SMA HASTALIĞI İLE MÜCADELE DERNEĞİ BAŞKAN YARDIMCISI ECE DEMİR: Dernek olarak bireysel kampanyaları desteklememekle birlikte yapılan dolandırıcılığı da kınıyoruz. Halkın iyi niyetini suiistimal eden dolandırıcıların tespit edilip cezalandırılmasını talep ediyoruz. Ülkemizde 1300 SMAlı bebeğimiz var. Dernek olarak tüm hastalarımızın tedavilerinin SGK ödemesi kapsamına alınmasını itiyoruz.
İTİBAR ETMEYİNİZ
DOLANDIRICILAR Ankara Büyükşehir Belediyesi Meclis Başkanvekili Fatih Ünal'ın adını kullanarak SMA'lı çocuklar için bağış toplamaya çalıştı. Fatih Ünal ise birkaç kişiden aynı yönde ihbar aldıklarını kişilerin tespit edilerek gerekli cezayı almaları için savcılığa müracaat edeceğini söyledi. Ünal, "Hem makamımı aramışlar. Böyle bir talepte bulunuldu mu Fatih bey demişler. Başka yerlerden birkaç ihbar aldık. Bilgimiz dışında birileri dolandırılmak üzere böyle bir yola başvurmuşlar. Başka telefon verip o telefona yönlendirip telefonu açtığında ben Fatih Ünal şimdi bir yerdeyim, müsait değilim, konuşamıyorum ama bağışlarınızı bekliyoruz gibi ifadelerde bulunduğunu duyduk. Benim ismimi kullanarak SMA hastalarıyla ilgili bağış almak isteyen kişilerin olduğu ihbarını aldık. Dolandırıcılardan şikâyetçi olacağız.. Böyle bilgilere de Fatih Ünal ismini kullanarak yapılan taleplere de itibar etmeyiniz" dedi.
DOLANDIRICILARIN YÖNTEMLERİ NELER?
Hasta çocuğun fotoğraflarını ve adını kullanarak sahte hesap açma
Kapı kapı gezerek fotoğraf gösterip para talep etmek
Sosyal medya üzerinden cihaz paraları istemek
SMA'lı çocukların fotoğraflarının olduğu kumbaraları AVM'lerde sergileyip para toplama
Siyasiler, ünlüler ve doktorlar adına para talep etmek.