Cuma 10.07.2015 00:00
Son Güncelleme: Cuma 10.07.2015 17:42

RTÜK Uzmanı Sosyolog Dr.selahattin Güven:

Son yıllarda Türkiye’nin muhafazakarlaştığı iddialarına karşın gerçeğin hiç de öyle olmadığı ortaya çıktı. Dr. Selahattin Güven tarafından yapılan araştırmada, toplumsal dönüşümün en etkili aracı olan medyanın muhafazakarlaşmadığını hatta muhafazakar değerlerin yok sayıldığı görüldü.
RTÜK Uzmanı Sosyolog Dr. Selahattin Güven tarafından çocukların medyada yer alışını ve medyanın etkisiyle yaşanan toplumsal dönüşümü ortaya koyan dikkat çekici bir araştırma yapıldı. Medyada Çocuk ve Toplumsal Dönüşüm adıyla yapılan araştırma kitaplaştırılarak okuyucularıyla buluştu. Kitapta 2012 yılında Türkiye’de yayınlanan en yüksek izlenme oranına sahip 5 dizinin toplam 166 bölümü tek tek mercek altına alınıyor.
Bilinenin tersi Dr. Selahattin Güven Eylül 2012 ve Haziran 2013 tarihleri arasında Kurtlar Vadisi Pusu, Arka Sokaklar, Muhteşem Yüzyıl, Öyle Bir Geçer Zaman Ki ve Pis Yedili dizilerini takip etti. Kitapta medyanın çocukları nasıl resmettiği, hangi amaçla kullandığı gibi pek çok soruya yanıT verilirken, toplumsal alanda yaşanan dönüşüme ilişkin yapılan tespitler ise toplumun pek çok kesiminin geleceğe ilişkin endişelerini artırıyor. Son yıllarda siyasal alanda Türkiye’nin muhafazakarlaştığı iddia edilse de, kitap gerçeğin böyle olmadığı ortaya koyuyor.
Kitabın yazarı tarafından incelenen dizilerden Kurtlar Vadisi Pusu dışındaki hiçbir dizide dini değerlere atıf yapılmadığı ifade ediliyor. “Muhafazakarlığı temsil ettiği düşünülen değerler dizilerde artık eleştirilmeye bile ihtiyaç duymayacak kadar sistem dışına itilmiştir” tespiti gelinen noktayı da gözler önüne seriyor. Kitaba göre dizilerde anne ve babaların camiye gittiği görülmezken, din hiçbir boyutu ile dizilerde yer almıyor. Erken evliliklere karşı mücadele eden dizilerin, evlilik dışı çok eşliliği de teşvik ettiği gözleniyor.
Öte yandan kitapta üzerinde önemli çözümlemelerin yapıldığı bir diğer alan ise Medyada Çocuk başlığında mercek altına alınıyor. Çocukların dizilerde topluma verilecek mesaj için araç olarak kullanıldığı görüşünün savunulduğu kitapta, izleyicinin ne zaman üzüleceği, ne için fedakarlık yapacağı ve çocukların nasıl yetiştirilmesi gerektiği mesajının çocuklar üzerinden verildiğinin altı çiziliyor. Yazar Dr. Selahattin Güven yaptığı araştırma sonucunda çocuklara medyada genellikle iyi ve mağdur tiplemesiyle yer verildiğini savunuyor.
Dizilerin görünmeyen yüzüne ışık tutan kitap, her gün saatlerce medya bombardımanına maruz kalan çocukların ailelerine büyük rehberlik ediyor. Yeni Aile kavramı hangi kalıplara taşındı? Dizilerde çocuklar üzerinden hangi mesajlar veriliyor? Medyada kadın ve aile nasıl temsil ediliyor? Çatışmasız toplum algısı nasıl oluşturuluyor? Aileler hangi çocuk tipine özendiriliyor? Yeşilçam’ın hangi değerleri egemen kılınıyor? gibi daha pek çok soru Sosyolog Dr. Selahattin Güven’in bu kitabında cevap buluyor. Kitabın önümüzdeki dönemde daha pek çok araştırmaya da yön vereceği ve ailelerin de dikkatini çekmesi bekleniyor.

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm Ankara Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. Ankara Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.

ANKARA HAVA DURUMU

5 Mayıs 2024 Pazar

17 º

17 º / 6 º
Sağanak Yağışlı
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.