Perşembe 23.07.2015 00:00
Son Güncelleme: Cuma 24.07.2015 16:56

Google For Work Türkiye Müdürü Güler: "Bireysel Bulut Kullanımı Yüzde 90’larda"

Google For Work Türkiye Müdürü Önder Güler, dünyada bireysel bulut teknolojisi kullanımının yüzde 90'a ulaştığını, Türkiye'de de oranın bu seviyelerde olduğunu kaydetti.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği'nin ortaklaşa düzenlediği programda Google For Work Türkiye Müdürü Önder Güler, "Yeni bir BT dünyası, CEO'nun transformasyon gündemi" konusunda iş adamlarına bilgiler aktardı. Akıllı telefon, tablet gibi cihazların yaygınlaşması ve mobilitenin artmasıyla birlikte tüm dünyada bireysel bulut teknolojisi kullanımın oranının yüzde 90'a ulaştığını aktaran Güler, Türkiye'de de bu durumun farklı olmadığını kaydetti.
Türkiye'de, Google, Amazon, Microsoft gibi şirketlerin global ölçekte verdiği bulut hizmeti kullanımının ise çok düşük olduğunu kaydeden Güler, bunun en önemli nedeninin 'güven' olduğunu söyledi. Güler, "Patronların konuya güvenmesi ve anlaması lazım. Benim en çok zaman harcadığım şey bu. Türkiye'de global ölçekteki bulut kullanımı için yüzde 3-5 civarında. Türkiye hala bulut konusunda temkinli ülkeler seviyesinde" diye konuştu.
"BULUT, HIZ SAĞLAR"
Milenyum nesli olarak adlandırılan 2000 yılı ve sonrası doğumluların ellerindeki akıllı telefon ve tabletler gibi cihazlar sayesinde sürekli iletişim halinde olduklarına değinen Güler, "Sayıları her geçen gün artan bu kitleyi klasik sistemlerle yakalamak mümkün değil. 20 yıl önce teknolojiyi ilk kullananlar şirketlerken, bugün en iyi teknoloji evlerde kullanılır hale geldi. Bu değişimin ardında yatan şeyin 'iyi çalışan bulut teknolojisidir. Tüketici ulaştığı hızı şirketlerde de arar hale geldi. Bulut iyi kullanılırsa şirketlere çok hızlı hareket etme imkanı sağlıyor. Hiçbir şey yapmadan bile şirketleri yüzde 10-15 hızlandırıyor" dedi.
"DİJİTALLEŞEN DÜNYADAN GERİ KALMAMALIYIZ"
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi ise, yeni ekonomide en önemli konulardan birinin dijital dönüşüm olduğunu belirterek, şunları kaydetti:
"Dijital dönüşüm Türkiye'de firmaların kendilerini geleceğe hazırlamada atacakları en önemli adımlardan bir tanesidir. Dünyadaki insan sayısından fazla mobil cihaz var. Dijital çağ her sektörü yakından ilgilendiriyor. 2020'de ABD'de 30 bin insansız hava aracının kullanılacağı tahmin ediliyor. Üç boyutlu yazıcıların yayınlaşmasıyla dijital fabrika konseptine yaklaşılıyor. Dijitalleşmiş dünyada her şey farklı olacak. Bizim bu konuda kesinlikle geride kalmamamız gerekiyor. İhracatçıyı, sanayiciyi, iş adamını daha proaktif hale getirmemiz gerekiyor. Bugün bu treni kaçırırsak yarını yakalamak güç olur. Ülke olarak bu dönüşümün neresinde olacağımızı mutlaka planlamamız gerekiyor."
Hiçbir sektörün dijital dönüşümün kendisini etkilemediği yönünde açıklama yapamayacağını işaret eden Büyükekşi, bilgi çağının her sektörü yakından etkilediğini, Türkiye'nin de bu alanda geri kalmaması gerektiğini vurguladı.
Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Satıcı da bölgenin son 10 yılda 8 katlık bir büyüme gerçekleştirdiğini ve ülke ekonomisine önemli katkılar sunduğunu kaydetti.

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm Antalya Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. Antalya Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.

ANTALYA HAVA DURUMU

5 Mayıs 2024 Pazar

24 º

24 º / 17 º
Sağanak Yağışlı
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.