Çarşamba 25.07.2012 22:59
Son Güncelleme: Cuma 09.12.2016 16:23

Almanya’nın nu¨fusu on yıldır ilk kez arttı

Nu¨fusu yıllardır yas¸lanan ve azalan Almanya’da 10 yıl aradan sonra dogˆum oranı o¨lu¨m oranını gec¸ti. 2002’den beri ilk kez gec¸en yıl nu¨fus arttı ve 81.8 milyona ulas¸tı.\n\nlmanya’da 2002’den beri nu¨fusun ilk kez gec¸en yıl yeniden artarak 81,8 milyona ulas¸tıgˆı bildirildi. Nu¨fus artıs¸ı oranının ise binde bir oldugˆu belirtildi. Wiesbaden kentindeki Federal I·statistik Dairesi tarafından yapılan ac¸ıklamada, 2011 yılında nu¨fusun 2010 yılına go¨re yaklas¸ık 92 bin arttıgˆı, gec¸en yıl u¨lkede 663 bin c¸ocugˆun dogˆdugˆu, 852 bin kis¸inin de o¨ldu¨gˆu¨ belirtildi. Dogˆan c¸ocukların sayısının 2010 yılına go¨re 15 bin, o¨lenlerin sayısının da 6 bin azaldıgˆı kaydedildi.\n

GO¨C¸TE REKOR ARTIS¸

\nAlmanya’ya go¨c¸ edenlerin sayısının gec¸en yıl 160 bin artarak 958 bine, u¨lkeden ayrılanların sayısının ise sadece 8 bin artarak 679 bine yu¨kseldigˆi ifade edildi. Baden-Wu¨rttemberg, Bavyera, Berlin, Bremen, Hamburg, Hessen ve Schleswig-Holstein eyaletlerine yerles¸enlerin sayısında gec¸en yıl artıs¸ kaydedilirken, batıdaki Kuzey Ren Vestfalya, As¸agˆı Saksonya, Rheinland-Pfalz, Saarland eyaletleriyle dogˆudaki Mecklenburg-Vorpommern, Brandenburg, Saksonya- Anhalt, Thu¨ringen ve Saksonya eyaletlerinde yas¸ayanların sayısının ise azaldıgˆı kaydedildi. Yapılan ac¸ıklamada, u¨lkede yas¸ayan yabancı nu¨fusuna ilis¸kin bir bilgi verilmemesi dikkat c¸ekti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.