Salı 31.07.2012 19:53
Son Güncelleme: Cuma 09.12.2016 16:30

AB’de işsizlik rekor seviyede

BORÇ kriziyle boğuşan Euro Bölgesi’nde işsizlik oranı yüzde 11.2’yle tarihinin en yüksek düzeyine çıktı. AB istatistik kurumu Eurostat, Euro Bölgesi’nde mayıs ayı itibariyle işsizlik oranını yüzde 11.2 olarak revize etti. Haziranda oran değişmezken 123 bin kişi daha işini kaybetti. Euro Bölgesi’nde işsiz sayısı son 12 ayda 2 milyon yeni ilaveyle Haziran itibariyle 17.8 milyona çıktı. Yılın ilk yarısında 27 üyeli AB’nin ortalama işsizlik oranı yüzde 10.4’e tırmanırken, işsiz sayısı 25.1 milyonu aştı. AB’de işsizlik rekorunu yüzde 24.8’le İspanya ve yüzde 22.5’le Yunanistan elinde bulundururken, bu oran büyük ekonomilerden İtalya’da yüzde 10.8, Fransa’da yüzde 10.1, İngiltere’de yüzde 8.1 ve Almanya’da yüzde 5.4 oldu.\n\nTemmuzda 67 bin kişi daha işini kaybetti\n\nALMANYA’DA temmuzda işsizlerin sayısının bir önceki aya göre 67 bin arttı. Federal İş Ajansı (BA), işsiz sayısının 67 bin artarak 2 milyon 876 bine yükseldiğini açıkladı. Bu sayı, Temmuz 2011’e göre ise 63 bin daha az. İşsizlik oranı 0.2 puan artarak yüzde 6.8’e çıktı. Temmuz 2011’de bu oran yüzde 7’ydi. BA Yönetim Kurulu Başkanı Frank- Jürgen Weise, istihdam piyasasında temel eğilimin genelde olumlu olduğunu, ancak gelişmelerin zayıf olacağı yönünde bazı belirtilerin görüldüğünü ifade etti. Weise, işsizlik sayılarının yaz döneminde özellikle mevsimsel sebeplerden dolayı arttığına dikkati çekti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.