Giriş Tarihi: 25.11.2013 22:45 Son Güncelleme: 9.12.2016 16:38

Lufthansa'nın THY korkusu

Lufthansa, THY’nin giderek büyüyüp Almanya’daki pazar payını arttırmasından rahatsız oldu ve işbirliğinde kısıtlamaya gitti\n\nALMAN havayolu şirketi Lufthansa, Türk Hava Yolları (THY) ile olan işbirliğini kademeli olarak asgariye indiriyor. Der Spiegel dergisinde çıkan “Bir ilişkinin sonu” başlıklı habere göre Lufthansa, THY ile yapılan uçuşlarda kazanılan huanların ancak yüzde 25’ini haneye yazacak. Lufthansa, dünyanın en büyük havayolu şirketleri birliği Star Alliance’daki diğer şirketlerin uçuşlarının ise tüm puanlarını kabul ediyor.\n\nÇİFTE STANDART\n\nDER Spiegel’deki habere göre Lufthansa’nın, THY uçuşlarında elde edilen Mil puanlarının sadece yüzde 25’ini tanımak istemesinin nedeni, THY’nin Almanya’dan çok sayıda Lufthansa müşterisi kazanması. Kazanılan puanlarla bedava uçuş hakkı elde edilebileceği gibi, puanlara göre localardan faydalanmak veya bagajlara tanınan imtiyaz gibi özel hizmetler de alınabiliyor.\n\nORTAK UÇUŞ YOK\n\nTÜRK Hava Yolları’nı ciddi bir tehdit olarak gören Lufthansa’nın THY ile olan “Code Share” sözleşmesini de sona erdirdiği öğrenildi. Code Share kapsamında örneğin THY de aynı uçuş numarası ile Lufthansa uçuşlarını satabiliyor. Henüz geçtiğimiz yıl geleceğini İstanbul’da gören ve THY ile ortaklığı çok önemseyen Lufthansa’nın bu değişiminin arkasında, THY’nin büyümesinin yattığı belirtiliyor.\n\nTRANSİT PAZAR\n\nALMANYA’NIN 12 noktasından uçan THY ile Bremen, Friedrichshafen veya Leipzig gibi küçük havaalanlarından yolcuların İstanbul üzerinden dünyaya açıldığı öğrenildi. THY’nin daha uygun fiyatlardan ve gece uçuş yasağı olmayan havaalanlarından da istifade ettiği belirtiliyor. Lufthansa Gabun ve Kongo’yu uçuş listesinden çıkartırken, THY, Afrika’da 13 yeni noktaya uçacağını bildirdi.\n\nTÜRK HAVA YOLLARI            LUFTHANSA\n\nCİRO: 6.3 milyar euro             30.1 milyar euro\n\nCİRO ARTIŞI: Yüzde 26           Yüzde 4.9\n\nYOLCU ARTIŞI: Yüzde 20       Yüzde 2.4\n\nDESTİNASYON ARTIŞI: Yüzde 18.6 Yüzde 1.6

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.