Giriş Tarihi: 23.3.2016 18:14 Son Güncelleme: 9.12.2016 16:51

KREM ÇİKOLATALARA DİKKAT...

İncelenen 21 fındıklı krem çikolatanın 16’sında küf tespit edildi. Oranın yasal sınırın altında olduğunu belirtildi

\r\nÇOCUKLAR kadar büyüklerin de çok sevdiği ve kahvaltılarından eksik etmediği fındıklı krem çikolatalarda pek iştah açıcı olmayan maddeye rastlandı. Stiftung Warentest’in incelediği 21 krem çikolatanın 16’sında küf tespbit edildi. İştah kaçırıcı bir bulgu olmasına karşın uzmanlar tespit edilen küf oranlarının yasal sınırın altında olduğunu bildirdi. Aflatoxine olarak adlandırılan küf kansere yol açabiliyor.\r\n\r\nENGELLENEMİYOR\r\n\r\nSTIFTUNG Warentest, Aflatoxine küfüne tam kurumamış ya da yanlış depolanmış fındıkların yol açtığını kaydederken, buna engel olmanın her zaman mümkün olmadığını bildirdi. Uzmanlar, sorunun bir sezonluk olabileceğini belirtilerek, 2014 yılında Türkiye’de fındıkların düşük kaliteli olmasının da bu bulguda rol oynamış olabileceğini kaydetti.\r\n\r\nUCUZ ÜRÜNLER İYİ ÇIKTI\r\n\r\nBİRÇOK üründe olduğu gibi fındıklı krem çikolatalarda da ucuz ürünler iyi not aldı. Sektörün klasiği Nutella ile birlikte Real, Kaufland, Aldi Nord ile Bio ürün Bionella markalarında küfe rastlanmadı. İki ürüne ise geçersiz not verildi. Bunlardan, 1,74 euro ile en pahalı olanında fazla zararlı yağ atıkları bulundu. Diğerinde ise, etiketindeki bildirimin  tersine laktoz ve süt kalıntısına rastlandı.\r\n\r\nFRANKFURT

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.