Salı 23.05.2017 00:00
Son Güncelleme: Salı 23.05.2017 11:59

Prim savaşında Ankara devrede

Almanya'nın kesin dönüş yapanlara ödemediği işveren primi konusunda Çalışma Bakanlığı da devreye girdi. Prim savaşında umut arttı

BELGELER İSTENDİ

Türkiye'ye kesin dönüş yapan 4 milyon Almanyalı Türk'ün 100 milyar euroluk işveren primini almak için Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nde (AİHM) açılan davaya Çalışma Bakanlığı da destek verdi. Uluslararası Hak Arama Derneği'nden dava ile ilgili belgeler istenirken, her türlü desteğin verileceği ifade edildi.

HAK ARAMA UMUTLARI ARTTI

Berlin Büyükelçiliği aracılığı ile kaleme alınan yazıda, "Bakanlığımız davanın takibi konusunda her türlü desteği verecek" ifadesi yer aldı. Dernek Başkanı Hasan Fettah, "Bakanlığın desteği davada elimizi oldukça güçlendirecek. Hak arama yolunda artık önemli umuda sahibiz" dedi.

DAVA NEDEN ÖNEMLİ

Almanya'da çalıştıkları sürede sosyal sigorta kurumuna prim ödeyen milyonlarca Türk için işveren de prim ödüyor. Almanya kesin dönüş yapana kendi ödediği primi iade ediyor, ancak işverenin ödediği primi iade etmiyor. İşveren priminin de ödenmesi için açılan dava, Türkiye'ye kesin dönüş yapacakları da yakından ilgilendiriyor. Tüm primlerini alabilen çok sayıda Almanyalı Türk kesin dönüş yapabileceğini ifade ediyor. 1983'te Alman devleti kesin dönüş yapmak isteyenlere 10 bin 500 mark, çocukları için 1500 mark vermiş, yüzbinlerce kişi kesin dönüş yapmıştı.

İbrahim Acar / SABAH

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.