Perşembe 13.07.2017 00:00

Mercedes “emisyon değerleriyle oynadı” iddiası

Volkwagen’in ardından bir başka Alman otomobil devinin de emisyon değerleriyle oynadığı iddiaları giderek ciddiyet kazanıyor. Mercedes Benz firmasının da emisyon değerleri olması gerekenin üzerinde olan çok sayıda dizel otomobili piyasaya sürdüğü öne sürüldü.

Süddeutsche Zeitung gazetesi ile Batı Alman Radyosu WDR ve Kuzey Alman Radyosu NDR'in Stuttgart Mahkemesi Araştırma Komisyonu'na dayandırdıkları ortak habere göre, Mercedes Benz 2008 ile 2016 yılları arasında emisyon değeri müsaade edilen değerlerin üzerinde olan bir milyondan fazla otomobili ABD ve Avrupa'da sattı. Geçtiğimiz mayıs ayında Mercedes'e yönelik gerçekleştirilen aramaların söz konusu komisyonun raporu doğrultusunda yapıldığına dikkat çekilen haberde, emisyon değerleriyle oynandığı iddia edilen araçlarda OM 642 ve OM 651 motorlarının takılı olduğu bilgisi yer aldı. İddiaya göre, OM 642 ve OM 651 motorlarındaki bir parça, otomobillerin emisyon değerini test esnasında normale oranla düşük gösteriyor.
Savcılığın iki firma görevlisi hakkında piyasayı yanıltma iddiasıyla soruşturma yürüttüğü kaydedilirken, iddialar hakkında açıklama yapmaktan kaçınan Mercedes, basına resmi makamlarla işbirliği halinde oldukları bilgisini paylaşmakla yetindi.
Alman Motorlu Taşıtlar Dairesi'nin geçen yıl yaptığı ölçümlerin ardından Federal Ulaştırma Bakanı Alexander Dobrindt, Mercedes ile Nitrik oksit değeri yüksek 247 bin otomobilin geri çağrılması konusunda anlaşmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.