Perşembe 14.09.2017 00:00
Son Güncelleme: Cuma 15.09.2017 10:38

Sığınmacıların dörtte üçü istismara uğruyor

Birleşmiş Milletler (BM), Avrupa'ya ulasmaya çalısan çoçuk sıgınmacıların birçogunun istismara maruz kaldıgına isaret ederek, Avrupa Birligi'ne (AB) 'güvenlik koridorları' olusturma çagrısında bulundu. Birlesmis Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF) ve Uluslararası Göç Örgütü (IOM), yayımladıgı raporda, 14 ila 24 yaslarındaki sıgınmacıların yüzde 75'inin zorunlu isçilik, cinsel istismar ve küçük yasta evlilik ile diger istismarlara maruz kaldıgı belirtildi.
IRKÇILIK DA ROL OYNUYOR
Özellikle Sahraaltı Afrika'dan gelen sıgınmacı çocukların tehdit altında oldugu vurgulanan raporda, Libya'dan Avrupa'ya geçmeye çalısan çocuk sıgınmacıların yüzde 83'ünün suistimal edildigi kaydedildi. Raporda, çocuk sıgınmacılara yönelik davranıslarda ırkçılıgın da rol oynadıgı ifade edildi.
GÜVENLİK KORİDORU ŞART
UNICEF Avrupa direktörü Afshan Khan, Avrupalı yetkilileri daha fazla önlem almaya davet ederken, "Ne yazık ki Akdeniz yolunu kullanan sıgınmacı çocukların maruz kaldıgı istismar, kaçırma, dayak ve ayrımcılık gibi davranıslar rutin uygulama haline geldi" diye konustu. AB liderlerinin güvenli ve yasal göç yolları gibi kalıcı çözüm üretmesi gerektigine dikkati çeken Khan, "AB, çocuk sıgınmacıları gözaltına almak yerine güvenlik koridorları insa etmeli" dedi. UNICEF'in mayısta açıkladıgı verilere göre, 2015-2016 yıllarında refakatsiz sıgınmacı çocuk sayısının 300 bin oldugu tahmin ediliyor. AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.