Cuma 17.11.2017 00:00

Ayrımcılığın sonu yoksulluk

Alman İstatistik Dairesi, yaşanan gelişmelere rağmen göçmenlerin hâlâ ayrımcılık mağduru olduğunu açıkladı. Ayrımcılık nedeniyle göçmenlerde yoksulluk riski artıyor

Alman Federal İstatistik Dairesi, göçmen kökenli insanların is piyasasında hala ayrımcılığa maruz kaldığını bildirdi. Yapılan açıklamada, bazı olumlu gelişmelere rağmen göçmen kökenli insanların uğradıkları bu ayrımcılık nedeniyle aynı zamanda daha büyük bir yoksulluk riski taşıdıklarına dikkat çekildi. Özellikle eğitim ve is piyasasında göçmen kökenliler ile Almanlar arasında büyük farklar olduğu belirlendi.
EĞİTİM SEVİYESİ DÜŞÜK
Herhangi bir diploması olmayan Alman gençlerin oranı 2005 ile 2016 yılları arasında yaklaşık yüzde 4 oranında sabit kaldığı gözlenirken, göçmenlerde bu oran çok daha yüksek. Yüzde 10,6 olan diplomasız genç oranı, 2005 ile 2011 yılları arasında yüzde 8,3'e geriledi. Ancak 2016 yılına kadar bir anda bu oran yüzde 12,1'e yükseldi. Bunun, ülkeye eğitim seviyesi düşük göçmenlerin gelmesine bağlı olduğu belirtiliyor.
İŞSİZLİK AZALDI
Almanya'daki is piyasasının çok canlı olmasından göçmen kökenlilerin de faydalandığı, ancak buna rağmen issizlik oranlarının Almanlara nazaran çok yüksek olduğu belirlendi. 15 ile 64 yas arasında olan göçmenlerin issizlik oranı 2005 yılında yüzde 17,9 iken, 2016 yılı itibariyle yüzde 7,1'e geriledi. Almanlarda ise issizlik oranı yüzde 9,8'den yüzde 3,4'e düştü. Çalışıp da fakirlik riski ile karsı karsıya olan göçmenlerin oranı yüzde 13,6 olarak açıklanırken, Almanlarda bu oranın yüzde 6,2 olduğu bildirildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.