Perşembe 14.12.2017 00:00

Kapalı Türk pazarı can çekişiyor

Avrupa’nın en büyük kapalı pazarı olarak bilinen Hollanda’nın Beverwijk kentindeki Zwarte Markt’taki dükkanlar düşen ziyaretçi sayısı yüzünden kepenk kapatıyor

1960'lı yıllarda ilk olarak Kuzey Hollanda'nın Zaandam kentinde genelde satıcıların Türk kökenli olması nedeniyle 'Türk Pazarı' adını alan pazar, 1980 yılında Beverwijk kentine taşınarak Zwarte Markt (Kara Pazar) adı altında hizmet vermeye basladı. O tarihten itibaren 70 bin metrekarelik alana kurulması nedeniyle Avrupa'nın en büyük kapalı pazarı unvanını da eline geçiren pazar, şimdilerde can çekişiyor.
BÖYLE GİDERSE KAPANACAK
Satısa sunulan ürünlerin fiyatlarının artması nedeniyle eski cazibesini kaybeden pazarda ziyaretçi sayısı her geçen gün düşerken, yüksek olan kira bedellerini ödeyemez durumda kalan yabancı kökenli işverenler kepenk kapatıyor. 2 binin üzerinde dükkanın yer aldığı alanda bos olan dükkan sayısının 200'ü aştığını söyleyen Türk kökenli işverenler "Eskiden 100 metrekarelik bir dükkanın kira bedeli 1700 Florin (850 euro) idi. Ama simdi bu alana 4 bin 500 euro kira ödüyoruz. Bu kira bedeli basta olmak üzere giderlerimizi karşılamak için artık eskisi gibi ucuza ürün satma sansımız kalmadı. Bunun için de bu pazar eski cazibesini kaybetti ve ziyaretçiler bu pazara gelmemeye basladı. Böyle de olunca artık kepenk kapatıyoruz. Zaten bu pazarın yönetimi bu anlayışla devam ederse yakında buraya kilit vurular" ifadeleriyle yasanan sıkıntıları dile getirdiler.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.