Pazartesi 18.12.2017 00:00

Avrupa'da en fazla eleman açığı hizmet sektöründe

Avro Bölgesi ve Avrupa Birliği'nde (AB) eleman açığı oranı, bu yılın üçüncü çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre değişmezken, en fazla eleman açığı hizmet sektöründe belirlendi.

Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat) verilerine göre, 19 üyeli Avro Bölgesi'nde eleman açığı, yılın üçüncü çeyreğinde ikinci çeyreğe kıyasla değişmeyerek yüzde 1,9 olarak kaydedildi. Bölgede geçen yılın aynı çeyreğinde eleman açığı yüzde 1,6 seviyesindeydi.

Avroyu kullanan ülkelerde üçüncü çeyrekte sanayi ve inşaat sektörlerinde eleman açığı yüzde 1,6, hizmet sektöründeki eleman açığı ise yüzde 2,2 oldu.

Eleman açığı, üçüncü çeyrekte 28 üyeli AB'de de önceki çeyreğe göre değişiklik göstermeyerek yüzde 2 olarak ölçüldü. Söz konusu dönemde AB'de sanayi ve inşaat sektörlerinde elaman açığı yüzde 1,7, hizmet sektöründeki eleman açığı da yüzde 2,3 olarak belirlendi.

EN FAZLA ELEMAN AÇIĞI ÇEKYA'DA

Kıyaslanabilir verilerin mevcut olduğu AB'ye üye ülkeler arasında yılın üçüncü çeyreğinde en fazla eleman açığı yüzde 4,1 ile Çekya'da kaydedildi. Çekya'yı yüzde 3,6 ile Belçika ve yüzde 2,7 ile Almanya takip etti.

En düşük eleman açığı ise yüzde 0,5 ile Yunanistan, yüzde 0,8 ile Bulgaristan ile İspanya ve yüzde 0,9 ile Portekiz'de görüldü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.