Çarşamba 03.01.2018 00:00

Trump'a inat, Türkiye'den Kudüs'e ziyaretler arttı

ABD'nin Kudus'ü İsrail'in başkenti kabul edip büyükelçiliğini taşıma kararı, Kudüs'e ilgiyi arttırdı.

Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Başkanı Donald Trump'ın, Kudus'ü İsrail'in başkenti kabul edip büyükelçiliğini buraya taşıma kararı, Kudüs'e olan ilgiyi arttırdı. Tur şirketleri taleplere yetişmekte zorlanıyor.

AA muhabirinin tur şirketleri ve çeşitli sivil toplum kuruluşlarından edindiği bilgiyi göre, Türkiye'den Kudüs'e giden ziyaretçi sayısında büyük artış yaşanıyor.

ABD'nin kararına en büyük tepkiyi gösteren ve konunun İslam İşbirliği Teşkilatı ve BM nezdinde ele alınmasına öncülük eden Türkiye, Kudüs ziyaretlerinde İslam ülkeleri arasında da ilk sırada yer alıyor.

STK temsilcileri ve turizm şirketleri yetkilileri, ilgiden memnuniyetlerini dile getirirken, bilet fiyatlarına ve ABD doları kullanımına ise tepki gösteriyor.

Filistin ve Kudüs'le ilgili önemli çalışmalar yürüten sivil toplum kuruluşlarından Mirasımız Derneği Genel Başkanı Muhammet Demirci, ABD'nin Kudüs'le ilgili İsrail lehine aldığı karar üzerine İslam dünyasının ortaya koyduğu tepkiyi Kudüs'ün birleştirici gücü olarak değerlendirdi.

"TALEPLERİ KARŞILAMAKTA ZORLANIYORUZ"

Burak Derneği Başkanı Adem Yenihayat, "Daha önce derneğimizin organizasyonuyla Kudüs'e yılda ortalama 400 kişi giderken ocak ayında bu sayı şu anda 350 civarındadır. Talepleri karşılamakta zorlanıyoruz." dedi.

"UÇAK BİLETLERİ GRUPLAR TARAFINDAN KAPATILMIŞ DURUMDA"

Ashab-ı Aksa Derneği Başkan Yardımcısı Ahmet Hakan Karagül ise "Türkiye'den yapılan uçuşlarda THY ve diğer firmaların uçak biletleri henüz tarihler açıklanmadan gruplar tarafından kapatılmış durumda. Mescid-i Aksa çevresindeki otellerde de aylar öncesinden rezerve edildiği için yer bulunamıyor. Bu süreç Müslümanlar tetikledi ve Müslümanlar Mescid-i Aksa'ya sahip çıkmaya başladılar." ifadelerini kullandı.

"ÖNÜMÜZDEKİ 6 AYIN DOLULUK ORANI YÜZDE 70'LER SEVİYESİNDE"

Kıble Turizm firmasının sahibi ve Kudüs rehberi Numan Balcı da "İsrail makamları tarafından geçen hafta cuma günü Kudüs'e 2 bin 300 Türk'ün geldiği bildirildi. Normalde 150-200 kişi gidiyordu. Bizim firmamızda da talepler arttı. 2018 tur planımızın ilk 6 ayı için tur planlarımızı hazırladık. Doluluk oranı şu an yüzde 70'ler seviyesinde. Türk Hava Yolları'nın fiyat politikasının değişmesi halinde bu sayının çok daha artacağını düşünüyorum." şeklinde konuştu.

"ABD'YE TEPKİ OLARAK DOLAR İLE KUDÜS'E GİDİYORUZ" TEPKİSİ

İkram Turizm yöneticisi Şaban Bilgiç ise yaşanan son gelişmelerin bilinç eksikliğinin giderilmesine katkıda bulunduğunu dile getirerek, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Son zamanlarda gerek kültürel faaliyetler olsun gerekse sivil toplum kuruluşlarının yaptığı etkinliklerden dolayı Kudüs turlarına talep arttı. Burada da misafirlerimizin 'ABD'nin Kudüs kararına karşı tepki olarak ABD doları ile Kudüs'e gidiyoruz' diye haklı bir tepkileri var. Ekonomik bağımsızlık mücadelesi olarak nitelendirsek de maalesef inanç turizmimiz de dolar istilasında."

Ufuk Tur Genel Müdürü Altuğ Şen de son yıllarda Kudüs turlarına ilginin arttığını ancak ABD'nin kararı sonrası önemli bir artış yaşandığını bildirdi. Normal şartlarda yılın ilk döneminde durgunluk yaşanabildiğini belirten Şen, şu anda ramazan ayına kadar tüm rezervasyonlarının dolduğunu kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.