Perşembe 11.01.2018 00:00

Almanya'da ekonomik büyüme 6 yılın zirvesinde

Almanya ekonomisi, 2017'de yüzde 2,2 büyüyerek son 6 yılın en güçlü performansını gerçekleştirdi.

Almanya Federal İstatistik Ofisi'nin (Destatis) açıkladığı ilk verilere göre, ülkede GSYH, geçen yıl yüzde 2,2 arttı. 2017'de son 6 yılın en güçlü büyümesinin kaydedildiği ülkede GSYH, 2011 yılında yüzde 3,7 yükselmişti. Piyasalarda Almanya'nın yüzde 2,3 büyümesi bekleniyordu.

Avrupa'nın lokomotif ülkesi Almanya'nın ekonomisi, 2012'de yüzde 0,5, 2013'te yüzde 0,5, 2014'te yüzde 1,9, 2015'te yüzde 1,7 ve 2016'da yüzde 1,9 büyümüştü.

2017 büyümesinin itici gücü iç talep oldu. Arındırılmış hanehalkı nihai tüketim harcamaları bir önceki yıla göre yüzde 2 ve nihai kamu tüketim harcamaları da 1,4 arttı.

Brüt sabit sermaye oluşumundaki artış yüzde 3 ile 2017'de ortalamanın üzerinde gerçekleşti. İnşaat sektöründe brüt sabit sermaye oluşumu ise yüzde 2,6 yükseldi.
DIŞ TİCARET OLUMLU ETKİLEDİ

Almanya'nın ihracatı, 2017'de yıllık ortalama artışını sürdürdü. Mal ve hizmet ihracatı, bir önceki yıla göre yüzde 4,7 arttı.

Bu dönemde yüzde 5,2 ile ithalattaki artış daha fazla oldu. İhracat ve ithalat dengesi, GSYH büyümesine aritmetik olarak yüzde 0,2 puan katkıda bulundu.

2017 GSYH verisine ilişkin detaylı sonuçlar, şubat ayında açıklanacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.