Çarşamba 17.01.2018 00:00

YouTube reklam geliri kurallarını sıkılaştırıyor

YouTube, platform üzerinden para kazanmak isteyen video yükleyicilerin reklam geliri elde etmesine yönelik kurallarını sıkılaştırıyor.

BBC'nin haberine göre, bundan böyle YouTube'daki videolara, yayınlayanın iki kriteri yerine getirmemesi halinde reklam eklenemeyecek.

Bu iki kriterin, en az bin abone sayısı ve içeriğin son bir yılda asgari 4 bin saatten fazla izlenmesi olduğu belirtildi. YouTube yeni uygulamanın 9 ay önce belirlenen toplam 10 bin görüntülemeden "daha yüksek bir standart" olduğunu açıkladı.

YouTube, yeni kuralların, "istenmeyen içerik yükleyenler, taklitçiler ve diğer kötü aktörler" ile mücadeleye yardımcı olacağını, "uygunsuz videoların gelir sağlamasını" engelleyeceğini bildirdi.

Yeni kurallar çerçevesinde YouTube çalışanlarının, büyük reklam markalarının popüler içerikle eşleştiği kategoriye eklenmeden önce tüm klipleri bizzat gözden geçireceği aktarıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.