Giriş Tarihi: 13.2.2018 09:50

‘Yurt’ kelimesi kaygı yaratıyor

Almanya’nın İçişleri Bakanlığı’nın adına ‘Yurt’ kelimesini eklemesi Türk toplumunda endişeye neden oldu. Yurt kavramının dışlamayı tetikleyeceği ifade edildi

Almanya'da Federal İçişleri Bakanlığı'nın adının, 'İçişleri, İmar ve Yurt Bakanlığı' olarak değiştirilmesi üzerinde uzlaşıldı. Büyük Koalisyon Hükümeti taslak protokolünde, Birlik Partileri (CDU/CSU) ile Sosyal Demokrat Parti'nin (SPD) isim değişikliğine gidecek olması, Almanya'daki Türk toplumu arasında kaygıya yol açtı.
DIŞLAMAYI TEŞVİK EDER
Almanya Türk Toplumu Derneği Baskanı Gökay Sofuoğlu, bakanlığın adına 'Yurt' kelimesinin eklenmesinden kaygı duyduğunu açıkladı. Berliner Zeitung'a açıklama yapan Sofuoğlu, yurt kavramının, insandan insana değişen deneyim ve duygusal birikimi tanımladığını belirtti ve "Bu kavramın siyaset bağlamına taşınmasını, Almanya'nın yakın geçmişi açısından da sakıncalı buluyoruz. Yurt kavramının, birliktelik ve aidiyet yerine, dışlama ve bölünmeyi teşvik etmesinden endişe duyuyoruz" dedi.
BAKAN DA KAYGI UYANDIRDI
İçişleri Bakanlığı'na Türkiye ve yabancı karşıtı söylemleriyle öne çıkan CSU Genel Baskanı Horst Seehofer'in getirilmesi de Türk toplumunda kaygı ile karşılanmıştı. Seehofer daha önce, "Almanya artık Türk göçmenleri kabul etmemeli" demişti. Seehofer'in mültecilere bakış açısı da ülkede kaygı uyandırmıştı. Muhtemel Bakan, koalisyon protokolü görüşmeleri sırasında mültecilere sınır getirilmesi konusunda diretmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.