Çarşamba 14.02.2018 00:00

SPD ankette dibi gördü

Bir yıl içinde iki genel başkan eskiten, üçüncü başkanı seçmek üzere olan SPD’de sular durulmuyor. Olası koalisyon hükümeti öncesinde partinin oyları dibe vurdu

Almanya'nın en eski siyasi partisi olan Sosyal Demokrat Parti'de (SPD) kriz giderek büyüyor. Parti yönetimindeki koltuk kavgası, seçmenlere de yansıdı. Almanya'da yapılan son kamuoyu anketine göre SPD bugün seçim olsa, oyların ancak yüzde 16,5'ini alabilecek. SPD'nin oy oranı böylece tarihinin en düşük seviyesine gerilemiş oldu. Ancak SPD için en büyük tehlike, ırkçı Almanya için Alternatif (AfD). AfD, son anketlere göre oyların yüzde 15'ini alıyor. Böylece AfD, kısa süre önce kurulmasına rağmen üçüncü büyük parti konumunu güçlendirmiş oldu.
TOPLAM OY YÜZDE 46
SPD'nin Büyük Koalisyon kurmak istediği Hıristiyan Birlik Partileri (CDU/ CSU) de oy kaybetti. INSA isimli kamuoyu yoklama kurulusu tarafından yapılan yoklamaya göre CDU/CSU'nun oy oranı yüzde 29,5 dolayında. Böylece CDU/ CSU ve SPD koalisyon hükümeti, toplamda oyların ancak yüzde 46'sına sahip oluyor. Seçimlerden hemen sonra kurulmak istenen, ancak Hür Demokrat Parti'nin (FDP) son anda masadan kalkmasıyla kurulamayan Jamaika Koalisyonu (CDU/ CSU, Yeşiller ve FDP) ise toplamda oyların yüzde 53'ünü alıyor.
ANKET SPD'YE YARAYABİLİR
Ancak bu anketin SPD tarafından olumlu olan bir yanı da, koalisyon konusunda karar verecek olan üyelere etkisi. Nasıl bir karar verecekleri bilinmeyen seçmenler, açıklanan bu anket sonuçları ile tedirgin olabilir. Partinin oylarının yüzde 16,5'e gerilediğini gören partililer, "Olası bir erken seçimde oylarımız daha da geriler" korkusuyla koalisyon hükümetine onay verebilir. Bu durumda SPD, oylarda kaybetse dahi açıklanan bu anket sayesinde yine de kazanan olabilir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.