Perşembe 15.02.2018 00:00

Aileler düşünülenden daha yoksul durumda

Almanya’da yapılan son araştırmaya göre aileler düşünülenden daha yoksul. İki ve üzeri çocuk sahibi ailelerin yüzde 18’i yoksulluk riski taşıyor

Almanya'da Bertelsmann Vakfı'nın yaptığı bir araştırmaya göre çok sayıda ailenin düşünülenden daha yoksul oldukları açıklandı. Araştırmada, yoksullukla mücadele için siyasetin daha fazla çözüm üretmesi gerektiğine değinildi. Birçok ailenin, özellikle de yalnız çocuk yetiştiren ebeveynin gelir durumlarının düşünüldüğünden daha kötü olduğu belirtilen raporda, çocuksuz çiftlerin çocuklu ailelerden daha iyi durumda olduğu aktarıldı.
Araştırmada her çocuğun, ailenin ekonomik durumunu zorlaştırdığı ve çocukların maalesef Almanya'da yoksulluk riski nedeni olarak görüldüğü kaydedildi. Ülkede zengin ile dar gelirli aileler arasındaki ekonomik durum makasının açılmaya devam ettiğine de işaret edildi.
SİYASETÇİLER ÖNLEM ALMALI
Raporda tek çocuklu ailelerin yüzde 13'ü ve iki ya da üç çocuklu ailelerin yüzde 18'inin yoksulluk riski altında olduğu ortaya çıktı. Siyasetçilerin, ailelerin yoksulluk riskini azaltmaları için yeni yöntemler geliştirmeleri gereğinin altının çizildiği raporda, özellikle yalnız çocuk yetiştirenler için önlem alınması vurgulandı. Çocukların ihtiyaçlarına devletin sürekli yön vermesi gerektiği kaydedilen raporda, çocuk parası, issizlik parası, ek çocuk parası ve eğitim katkı paralarında, çocuk ve gençler için artırılması gerektiği belirtildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.