Perşembe 01.03.2018 00:00

Almanya işsizler için en riskli AB ülkesi

Eurostat’ın verilerine göre Almanya, işsizlerin en fazla yoksulluk riski yaşadığı AB ülkesi. Ülkede işsiz bir birey için yoksulluk riski yüzde 70,8

Avrupa İstatistik Kurumu Eurostat'ın açıkladığı verilere göre, Almanya'daki issizler için diğer Avrupa Birliği ülkelerindeki issizlere kıyasla yoksulluk daha büyük risk. Eurostat'ın 2016 yılı verilerine dayanılarak yaptıgı analiz, Almanya'da issiz bir bireyin yoksulluk çekme riskinin yüzde 70,8 oranında olduğunu ortaya koydu. Rapora göre Litvanya, yüzde 60,5 yoksulluk riskiyle issizler için en kötü ikinci ülke olurken, üçüncü sırada yüzde 55,8 riskle Letonya bulunuyor. Issizler için en az yoksulluk riskinin oldugu ülkeler ise Fransa, Kıbrıs ve Finlandiya. Üç ülkede de issizlerin yoksullukla karşılaşma riski yüzde 40'ın altında. Issizlerin yoksulluk riski AB ortalamasında ise yüzde 48,7. 2006 yılında bu oran yüzde 41,5 düzeyindeydi. Rapordaki tespitler 16-64 yas arasındaki issizlerin durumuna dayanıyor.
HÜKÜMET SORUMLU
Sol Parti Es Baskanı Katja Kipping, raporun sonuçlarından 2013 yılından bu yana koalisyon hükümetinde yer alan Birlik Partileri (CDU/CSU) ile Sosyal Demokrat Parti'yi sorumlu tuttu. Eurostat'ın verilerini "Hristiyan Birlik partilerine ve Sosyal Demokrat Parti'ye (SPD) patlayan bir tokat" olarak niteleyen Kipping, "Koalisyon hükümetinin bu feci duruma çare olması gerektiğini, ancak görünüşe göre herhangi bir şeyi değiştirme arzusunda olmadıklarını" söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.