Cuma 09.03.2018 00:00

Tatillerini Türkiye'de yapmak isteyen Almanların sayısı ikiye katladı

Berlin'de devam eden 52. Uluslararası Berlin Turizm Borsası Fuarı kapsamında yapılan araştırmalarda tatillerini Türkiye'de yapmak isteyen Almanların sayısının 2017 yılına oranla iki kat olacağı belirlendi.

Tur operatörleri raporuna göre, Türkiye'de iki yıl süren düşüşün ardından, bu yıl yapılan rezervasyonlarda yüzde yüzlük artışın olduğu, Almaların yeniden Türkiye'ye yöneldiği ve Türk turizminin normalleşmeye döndüğü belirtildi.

Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş, 52. Uluslararası Berlin Turizm Borsası Fuarında düzenlediği basın toplantısında artıştan duyulan memnuniyeti ifade ederken, "Turizm sektörünün en güçlü oyuncuları arasında yer alacağımızı ümit ediyoruz. Almanya'dan yapılan rezervasyonlarda yüzde 50 ile yüzde 100'ü arasında artış olduğunu görmekteyiz. 2018 yılında dünyanın her yerinden 38 milyondan fazla tatilci bekliyoruz" dedi.

Türkiye'nin bu yıl Almanya'dan 5 milyon civarında turist beklediği bildirildi. 2015 yılında Türkiye'ye gelen Alman ziyaretçi sayısının ise 5,6 milyon olduğu belirtildi.

Kuzey Avrupa Turizm Araştırmaları Enstitüsü NIT Turizm Psikologu Martin Lohmann Türkiye'de son yıllarda yaşanan olayların ardından turistlerin zihninde oluşan olumsuz bir imajın kısmen de olsa kalktığını ve yaşanan artışın da bunu gösterdiğini dile getirdi. Lohmann medyada yapılan olumsuz Türkiye haberlerinin de turizmi etkilediğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.