Giriş Tarihi: 4.4.2018 15:07

Çocuk sahibi olmak iş imkanını azaltıyor

Belçika'da yapılan bir araştırma, çocuk sahibi olmanın kadın ve erkeklerin iş imkanını kısıtladığını gösterdi.

Belçika'da iki üniversitenin ortak araştırması, çocuk sahibi olmanın erkek ve kadınların iş imkanlarını azalttığını ortaya koydu.

Gent ve Katolik Leuven üniversitelerinde görevli araştırmacıların ortaklaşa yaptığı çalışma, çocuk sahibi olmanın iş imkanı üzerinde etkisinin özellikle özel sektörde ortaya çıktığını, kamu ve kar amacı gütmeyen kuruluşlarda ise belirgin bir ayrımcılık olmadığını gösterdi.

İş pazarının aktif olduğu bir dönemde bine yakın farklı öz geçmişle iş başvurusu yapan araştırmacılar Stijn Baert ve Nick Deschacht, iş başvurusunda çocuk sahibi olduğunu belirten erkek adayların, çocuğu olmayan adaylara göre mülakata çağrılma oranının yüzde 18 civarında düştüğünü gösterdi.

Araştırmacılar, tek çocuk sahibi olduğunu belirten kadınların, diğer adaylara göre mülakata çağrılma oranının ise yüzde 22 azaldığını ifade etti.

Kadın adaylarda, çocuk sayısının da belirleyici rol oynadığını belirten araştırmacılar, iki çocuk sahibi olan kadınların ise çocuk sahibi olmayan ya da tek çocuk sahibi olan kadınlara göre daha fazla iş imkanı olduğunu kaydetti. Araştırmacılar, bunun, işverenin tek çocuklu ya da hiç çocuk sahibi olmayan kadınların yakın vadede hamile kalma ihtimalini göz önünde bulundurarak hareket etmesinden kaynaklandığını ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.