Pazartesi 16.04.2018 00:00

AB'deki 'tehlikeli ürünlerin' yarısı Çin'den

AB ülkeleri arasında "gıda dışı tehlikeli ürün haberleşme sistemi" olarak işlev gören RAPEX'in raporuna göre, Çin kaynaklı güvensiz ürünlerin, AB'deki toplam zararlı ürünlerin içindeki payı geçen yıl yüzde 52,4 oldu.

Çin kaynaklı güvensiz ürünlerin, Avrupa Birliği (AB) ülkelerindeki toplam zararlı ürünlerin içindeki payı geçen yıl yüzde 52,4 oldu.

AB ülkeleri arasında ''gıda dışı tehlikeli ürün haberleşme sistemi'' olarak işlev gören ''RAPEX'' uyarı sisteminin 2017 raporu yayınlandı.

Rapora göre, geçen yıl toplam güvensiz ürün bildirimlerinin yüzde 53'ü Çin ve Hong Kong menşeli, yüzde 26'sı AB ülkeleri, Avrupa Ekonomik Topluluğu (AET) ve Avrupa Serbest Ticaret Bölgesi (EFTA) ülkeleri menşeli oldu.

Diğer ülkeler menşeli güvensiz ürün bildirimlerinin payı yüzde 14 olurken, üretim yeri bilinmeyen ürünlerin bildirim oranı ise yüzde 7 olarak gerçekleşti.

AB'deki "tehlikeli ürün" sayısı geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 8 artarak 2 bin 201'e çıktı. Çin menşeli ürün sayısı bin 155, Avrupa menşeli ürün sayısı 413 olarak kayıtlara geçti.

Türkiye menşeli güvensiz ürün bildirim sayısı 74 olurken bu ürünlerin toplam içindeki payı yüzde 3,3'e karşılık geldi.

Tehlikeli ürünlerin yüzde 29'unu oyuncaklar, yüzde 20'sini motorlu araçlar ve yüzde 12'sini tekstil ürünleri oluşturdu.

Güvensiz ürünlerin yüzde 29'unun yaralanmaya, yüzde 22'sinin de kimyasal reaksiyonlara neden olma ihtimali bulunduğu belirtildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.