Pazartesi 01.03.2021

Aşı yapılanlara virüs bulaşmıyor

Comirnaty aşısını geliştiren BioNTech’in kurucusu Prof. Dr. Uğur Şahin, aşılanan kişilerin virüsü bulaştırmadığını, normalleşmenin mayıs ile haziran aylarında gerçekleşeceğini belirtti

POTANSİYEL BULAŞTIRICILAR AZALDI
KORONAVİRÜS aşısı geliştiren Türk bilim insanı Prof. Dr. Uğur Şahin, aşılanmış kişilere artık virüsün bulaşmadığını açıkladı. PCR testi pozitif olan ve bu nedenle potansiyel bulaştırıcı olanların sayısının aşılanmadan sonra yüzde 92 azaldığını belirtti. Şahin, "Yeterli insan aşılandıktan sonra pandemi etkili şekilde kontrol altına alınabilecek" dedi.

AŞI MUTASYONA KARŞI DA ETKİLİ

İSRAİL'DE 560 bin aşılanmış kişi üzerinden araştırma yapıldığını ve söz konusu sonucun bu araştırmadan çıktığını aktaran Şahin, "Aşımız İngiliz mutasyonuna karşı da etkili. Farklı ve kritik bir varyant da ortaya çıksa mevcut aşımıza üçüncü bir doz daha ilave edebiliriz. Böylece varyantlara karşı daha güçlü bağışıklık sağlarız" diye konuştu.
BİR BUÇUK YILDA BİR AŞI OLACAĞIZ
AŞILAMAYLA birlikte vaka sayılarında önemli ve kalıcı düşüşün mayıs ve haziran aylarında gerçekleşeceğini söyleyen Uğur Şahin, aşının 1.5 yılda bir uygulanmasını tavsiye etti. Şahin, "Korona salgınından çok şey öğrenilmesi gerekiyor. Şimdiden ileride olabilecek salgınlara hızlı tepki verilebilir. Öğrenilecekler sayesinde daha hızlı aşı geliştirilebilir" ifadelerini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.