Cuma 19.03.2021

Türk’sün risklisin

İsviçreli sigorta şirketlerinin, otomobil, ev ve eşya sigortası yaparken Türklerden ve diğer göçmen kökenlilerden iki misli prim aldığı ortaya çıktı. Bazılarının göçmen farkı yüzde 89 zaml

Olayı ortaya çıkaran ise sigortalar arasında fiyat karşılaştırması yapan comparis.ch sitesi oldu. Sitenin yaptığı araştırmada yabancıların, İsviçreli araç sahiplerine göre ortalama olarak bir poliçe için yüzde 61 daha fazla prim ödediği ortaya çıktı. Özellikle Türk vatandaşları ile Balkan ülkelerinden gelen araç sahiplerine zamlı tarife uygulandığı belirlendi.

EN AYRIMCI BASLER VERSİCHERUNGEN

YABANCILARA dönük fahiş fiyat uygulaması sigortadan sigortaya değişiyor. En büyük ekonomik ayrımcılığı "Baloise- Direct M" poliçesi ile Basler Versicherungen uyguluyor. Bu sigorta Türkler, Arnavutlar, Sırplar ve Kosovalılardan İsviçrelilere göre yüzde 89 daha fazla para alıyor. İsviçreli sigortacılar İtalyan şoförlere de ayrımcı davranıyor. Aynı poliçe bir İtalyan'a, İsviçreliye göre yüzde 13 zamlı satılıyor.
GENERALİ ÖRNEK OLDU
ARAŞTIRMAYA göre Fransızlar yüzde 4 zamla nispeten daha ucuz kurtuluyor. Avusturyalılar ve Almanlar ise, İsviçrelilerle aynı parayı ödüyor. Sigortaların risk hesabını yaparken istatistiki verileri dikkate aldığı ve olayın aslında ayrımcılıkla ilgisi olmadığı iddia edildi. Ancak bunun bahane olduğunu Generali sigortasının tarifesi gösterdi. Generali, yabancılardan fahiş poliçe zamları talep etmiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.