Salı 28.09.2021
Son Güncelleme: Salı 28.09.2021

İnce hesap dönemi

Almanya’da 20. genel seçimleri kazanan Sosyal Demokrat Parti, yeni hükümeti kurmak için kolları sıvadı. Yeni hükümeti kurabilmek için sadece üç ihtimal var. İKİSİNDE, BAŞBAKAN SCHOLZ

FDP İKNA EDİLMELİ
HÜKÜMETTE halen Maliye Bakanı olarak görev yapan Sosyal Demokrat Parti'nin (SPD) başbakan adayı Olaf Scholz, öncelikli hedefinin Yeşiller Partisi ve Hür Demokrat Parti (FDP) ile görüşmek olduğunu bildirdi. Koalisyonu Yeşiller ve FDP ile kurmak istediğini açıklayan Scholz, "Seçmen bu üç partiyi güçlendirdi" diye konuştu. Ancak bunun için özellikle FDP'nin böyle bir koalisyona girmesi için ikna edilmesi gerekiyor.

İKİNCİ İHTİMAL

SEÇİMLERİ kazanan SPD'nin adayı Olaf Scholz'un başbakan olacağı bir diğer ihtimal ise şimdi olduğu gibi bir büyük koalisyon hükümetinin kurulması. Tarihinin en kötü sonucunu alan Hıristiyan Birlik Partileri (CDU/CSU) ile kurulacak koalisyon hükümetinde de Olaf Scholz başbakan olacaktır. Ancak şimdilik partiler, büyük koalisyon hükümetinin devam etmesine çok ılımlı bakmıyor.
LASCHET'İN TEK ŞANSI
SEÇİMLERDE hezimete uğrayan CDU/CSU'nun liderliğinde bir hükümetin kurulmasının tek ihtimali Yeşiller ve FDP ile kurulacak bir koalisyon hükümeti. FDP'nin SPD ile anlaşamaması veya anlaşmaya yanaşmaması, Laschet'e başbakan olma imkanını doğuracak. Ancak bunun için SPD'nin yaptığı görüşmelerin başarısızlıkla sonuçlanması lazım. SPD ise, koalisyon hükümetini kurup başbakanı Olaf Scholz yapmakta kararlı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.