Salı 23.01.2024

Bild’den yeni algı operasyonu

Çifte vatandaşlık yasasının mecliste onaylanması, Bild’i harekete geçirdi. Olumsuz algı oluşturma peşindeki gazete, “Şimdi 1.5 milyon Türk, Alman mı olacak?” başlığı attı

Almanya'da koalisyon hükümetinin yeni vatandaşlık yasasına karşı olan Bild, yeni bir algı operasyonu başlattı. Çifte vatandaşlığa imkân tanıyan yasanın mecliste kabul edilmesi üzerine, "Şimdi 1.5 milyon Türk, Alman mı olacak?" başlığıyla halkı vatandaşlık yasasına karşı kışkırtmayı amaçlayan gazete, benzer bir oyunu tam 25 yıl önce de sergilemişti. 1998 yılında yapılan genel seçimlerden sonra da çifte gündeme gelmişti.
BİLD KIŞKIRTTI, HALK İSTEMEDİ
Gerhard Schröder'in seçimleri kazanmasından sonra koalisyon hükümeti, çifte vatandaşlığa izin veren yeni bir vatandaşlık yasa tasarısı hazırladı. O dönem de Bild benzer bir başlığı kullanarak, "900 bin Türk yakında Alman mı olacak?" sorusuyla, Almanların yasaya tepki göstermesine neden olmuştu. Bild'in kışkırtmasıyla siyasi hava bir anda değişmiş, üç ay gibi kısa süre içinde yasa nedeniyle partiler halk desteğini yitirmişti.
KOCH'UN KAMPANYASI
Bild'in yayınları üzerine dönemin CDU'lu politikacı Roland Koch, yasaya karşı bir imza kampanyası başlatmıştı. Koch'un kampanyasına büyük ilgi gösteren Almanlar, "Türklere karşı imzamı nerede kullanabilirim?" diyerek, imza kampanyasını desteklemişti. Hessen seçimlerini bu kampanya sayesinde kazanan Koch, Eyaletler Meclisi'ndeki dengeyi muhalefet lehine değiştirince, çifte vatandaşlık yasası rafa kaldırılmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.