Giriş Tarihi: 16.2.2024

Ekonominin umudu genç göçmenler

Almanya, ekonomide umudunu 24 milyon genç göçmene bağladı. Fırsat eşitsizliğinin kaldırılmasıyla bu nüfusun iş piyasasına entegresi, acil önlem olarak gösterildi

Ekonomisi zor günler geçiren Almanya iş piyasasındaki açığı nasıl dolduracağını düşünürken, Federal Nüfus Araştırmaları Enstitüsü (BiB) göçmen kökenlilerin nüfusuna ilişkin verileri açıkladı. BiB, 83.2 milyon nüfusa sahip Almanya'da göçmen geçmişi olan yaklaşık 24 milyonun nispeten genç olduğunu kaydetti. Enstitü, bu nüfus arasından daha fazla kişinin işgücü piyasasında istihdam edilebileceğine dikkat çekti.
FIRSAT EŞİTSİZLİĞİ KALKMALI
ÜLKEDE son dönemde göçmenlere karşı söylem ve eylemler ön plana çıkmışken BiB, verdiği bir örnekle fırsat eşitsizliğinin ortadan kaldırılmasının önemine işaret etti. BiB, "Kreşlerde daha az yer bulabilen göçmen çocuklara yer açıp, anneleri iş piyasasına kazandırabiliriz. Göçmenlerin topluma, iş piyasasına uyumu, dil edinimi ve erken kreş, okul ile mesleki eğitime erişimi teşvik edilmeli" açıklaması yaptı.


BÜYÜK POTANSİYEL VAR

GÖÇMEN kökenlilerin iş piyasasına katılımı alanında büyük potansiyel olduğuna dikkat çeken BiB, üniversite eğitimi alan göçmen genç sayısında artış yaşandığına işaret etti. BiB, araştırmasında okulu yarıda bırakanların sayısının da önemli ölçüde yüksek olduğunu vurguladı. Enstitü, mevcut durumda Almanlara kıyasla göçmen kökenlilerin istihdam edilmelerinde rakamların düşük olduğuna dikkat çekti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.