Giriş Tarihi: 10.04.2024

Fikir özgürlüğü resmen hikâye

Basın ve fikir özgürlüğü konusunda mangalda kül bırakmayan Almanya’da, kamu televizyonu çalışanları isyan etti. Manifesto yayınlayan çalışanlar, sansür ve baskıdan yakındı

100 ÇALIŞANDAN MANİFESTO
Ülkenin en büyük iki televizyonu olan ARD ve ZDF'in çalışanları, daha fazla fikir özgürlüğü istediği gibi, fikir çeşitliliğine de saygı gösterilmesini talep etti. Editör, sunucu, program yapımcıları, teknisyen, kameraman ve yönetmenlerden oluşan 100 çalışan ayrıca, kamu televizyonlarında köklü reform çağrısında bulundu. Manifestoyu imzalayan 33 kişi ise tamamen anonim kalmayı tercih etti.


ÇIKAR İLİŞKİLERİ VAR
Bu kişilerin, yaptırım korkusuyla isimlerini sadece avukata bildirdiği öğrenildi. Mektupta muhalif görüşlere sahip azınlıkların susturulduğu, iki kanalın da taraflı yayıncılık yaptığı belirtildi. Siyaset, ekonomi ve lobi gruplarının bağımsız kaliteli gazeteciliği etkilediğine dikkat çekildi ve "Siyaset ve ekonomi arasındaki çıkar ilişkileri günlük haberlerde konu edilmiyor" ifadesi kullanıldı.


İNSANLAR SUSTURULUYOR
Manifestoda, "Fikir koridoru çok daraldı. Ana akımın dışına çıkıldığında örneğin ya komplo teorisyeni ya da Putin'e anlayış gösteren biri olarak damgalanıyorsunuz. İnsanlar susturuluyor, bezdiriliyor" denildi. Televizyonların yayınlarıyla ilgili 50'den fazla yorum yaptıklarını belirten gazeteciler, "Korkudan bunların hepsini anonim yapmak zorunda kaldık" dedi ve bağımsız gazetecilik yapılmasını istedi

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.