Giriş Tarihi: 1.7.2015 10:58 Son Güncelleme: 1.7.2015 14:39

Egeli İhracatçıya Tasarım Ve Ürün Geliştirme Eğitimi

Türkiye’nin 2023 yılı için ortaya koyduğu 500 milyar dolar ihracat hedefine ulaşması için Ekonomi Bakanlığı tarafından dinamik bir teşvik modeli uygulanıyor.
İhracat dünyasının ihtiyacına göre yenilenen ve geliştirilen bir teşvik modeli uyguladıklarını belirten Ekonomi Bakanlığı Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Daire Başkanı Mehmet Ali Kılıçkaya hedeflerinin katma değerli ürün ihracatını arttırarak 500 milyar dolar hedefine ulaşmak olduğunu söyledi. Ege İhracatçı Birlikleri’nde, "Tasarım ve Ürün Geliştirme Projeleri” ve 2010/6 sayılı Yurt Dışı Birim Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Tebliği ve “Türkiye Ticaret Merkezleri Desteği” ile ilgili ihracatçılara yönelik düzenlenen “Bilgilendirme Toplantısı”nda konuşan Kılıçkaya, teşvik mevzuatını ihracatçıların lehine güncellediklerini kaydetti. Türkiye Ticaret Merkezleri Desteği ile Türkiye’nin tanıtım ve lojistik üstü olacak merkezler kurmayı hedeflediklerini anlatan Kılıçkaya, “Türkiye Ticaret Merkezinin destek kapsamına Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından, TİM’in Türkiye’de kurduğu şirket tarafından TİM ile diğer işbirliği kuruluşu ya da işbirliği kuruluşları ortaklığında Türkiye’de kurulan şirket tarafından, bir projeyle Ekonomi Bakanlığına başvurulması ve projenin Ekonomi Bakanlığınca uygun bulunması gerekiyor” dedi.
Türkiye Ticaret Merkezleri için Ekonomi Bakanlığı’nın satın alma halinde 6 milyon dolar, kiralama durumunda 5 yıl süreyle yıllık 1.5 milyon dolar destek verdiğini anlatan Kılıçkaya şöyle devam etti: “TTM’lerde 5 yıl süreyle 10 kişinin istihdamı karşılığı 500 bin dolar ve tanıtım için yıllık 300 bin dolar destek verilecek. Destek oranı yüzde 60 olacak. Ekonomi Bakanlığınca belirlenecek hedef ve öncelikli ülkelerde ise destek oranı 15 puan arttırılacak. 5 yılın sonunda yüksek performans sağlayan TTM’lere verilen destek 5 yıl daha sağlanacak. TTM desteği alan organizasyonlardan aldıkları desteğin en az iki katı ihracat yapma zorunluluğu var.”
TASARIM VE ÜRÜN GELİŞTİRME İLE KATMA DEĞER SAĞLANACAK
"Tasarım ve Ürün Geliştirme Projeleri Desteği” ile firmaların katma değeri yüksek ürün geliştirmesinin yolunu açmayı hedeflediklerini ve bünyesinde tasarım ofisi oluşturan ihracatçı firmaları desteklemeyi amaçladıklarını anlatan Ekonomi Bakanlığı Daire Başkanı Mehmet Ali Kılıçkaya, bu desteği şöyle özetledi; “İstihdam edilen tasarımcı/modelist/mühendisin brüt maaşları toplam 1 milyon dolara kadar destekleniyor, alet, teçzihat, malzeme ve yazılım giderleri toplam 250 bin dolara kadar destekleniyor. Seyahat ve web sitesi üyeliği giderleri ise en fazla 150 bin dolara kadar destek kapsamında. Proje bazında yüzde 50 oranında desteklenen 1 şirketin en fazla 1 projesi destekten faydalanabilecek. Bir projenin süresi en fazla 3 yıl olacak. Yapılacak değerlendirme sonrasında destek aynı limitlerde 2 yıl süreyle uzatılabilecek.”

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm Aydin Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. Aydin Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.

AYDIN HAVA DURUMU

16 Mayıs 2024 Perşembe

30 º

30 º / 15 º
Çok Bulutlu
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.