Cuma 19.06.2020 08:55
Son Güncelleme: Cuma 19.06.2020 08:55

Çocuklarda obezite seviyesi yükseldi

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Yeliz Öz, çocuklarda obezite seviyesinin korkutucu şekilde yükseldiğini belirterek “Alınan kalori ve harcanan enerji arasındaki fark çocuğun kilosunu etkiliyor. Günümüzde 3 çocuktan biri obeziteye meyilli” dedi.

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Yeliz Öz, günümüzde tüm dünyada hem erişkin hem de çocuklarda obezitenin hızla arttığını belirterek önemli açıklamalarda bulundu. Dr. Öz "Çocuklarda obezitenin yaklaşık olarak yüzde 15 oranında görüldüğü ve her 3 çocuktan birinin de obeziteye meyilli olduğu ortaya çıktı. Çocuklarda obezite nedeni yüzde 95 oranda alınan enerji ile tüketilen enerji arasındaki uyumsuzluktur. Altta bulunan bir hastalık nedeniyle obezite gelişme oranı ise yüzde 5 civarında" dedi.

"BEDEN KİTLE İNDEKSİ HESAPLANMALI"

Dr. Öz, Beden Kitle İndeksi (BKI) hesaplamanın tanı konusunda önemine değinerek şöyle devam etti: "BKI; kişinin kilosunun, metre cinsinden boyunun karesine bölünmesiyle elde edilir. Çıkan sonuç ile çocuğun yaşına göre daha önceden hesaplanmış olan standart sapma denen tablolara bakılarak karar verilir. Sonucun yüzde 97'nin veya +2SD'nin üzerinde kalması halinde obeziteden bahsedilir. Obezite sebebi olarak çoğunluk gruba giren çocuklarda tedavi beslenmenin düzenlenmesi ve hareketin arttırılması olarak söylenebilir. Cerrahi müdahalenin çocuklarda yeri yoktur."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.