Yeni anneler 8 adımda iyi hissedin

Aylarca tüm önceliğiniz karnınızdaki bebeğiniz oldu. Şimdi ise sıra sizde! Kendinize ayıracağınız birkaç saat ve küçük dokunuşlarla, güzel ve iyi hissetme zamanı!

Yeni anneler 8 adımda iyi hissedin

1-Saçlarınızı değiştirin
Hamilelikte artan hormonlarınız nedeniyle saçlarınız daha parlak ve gür olmaya başlarken, doğumdan yaklaşık 6-12 hafta sonra (kalıcı olmayan) dökülme dönemi başlar. Bunun moralinizi bozmasına izin vermeyin. Hemen kuaförün yolunu tutun ve saçlarınız için gerekli keratin bakımlarından yaptırın. Saçlarınızın formunda veya renginde de değişiklik yapabilirsiniz. Saçlarda değişiklik yapmak, psikolojik olarak kadınların kendisini daha iyi hissetmesini sağlar.

2-Kendinizi masajla şımartın
Doğum sonrası vücudunuz kendini toparlamaya çalışırken çeşitli eklem ve kas ağrılarınız olabilir. Ayrıca bebekli yeni yaşamınıza alışma sürecinin yaşatt ığı stres de sizi olumsuz etkileyebilir. Rahatlamak için; fiziksel, zihinsel ve ruhsal rahatsızlıkları gidermek amacıyla çok değişik tarzlarda uygulanan masaj yöntemlerinden kendiniz için uygun olanı seçin. Masaj; stres hormonlarını azaltacak, bağışıklık sisteminizi güçlendirecek, ağrılarınızı azaltacak ve sizi huzurlu bir ruh haline sokacaktır.

3-Spora başlayın
Hem hamilelik kilolarından kurtulmak hem de kendinizi daha zinde hissetmek için mutlaka spor yapın. Pilates, yoga veya yüzme gibi hafif sporlardan birini seçerek başlayabilirsiniz. Spor yaptıkça yaşam kalitenizin arttığını, forma girdiğinizi ve takıntılarınızın azaldığını göreceksiniz.

4-Yüz ve vücut bakımı yaptırın
Cildiniz sizin ruh halinizin ve sağlığınızın en önemli yansımasıdır. Cildinizdeki ışıltı ve temizlik size daha mutlu ve bakımlı bir ifade verir. Bu nedenle cilt yapınıza en uygun bakım ürünlerini kullanmayı ihmal etmeyin. Dermatoloğunuzun önerdiği bakımları yüz ve vücudunuza düzenli şekilde uygulayın. Sonuç ışıl ışıl sağlıklı bir görüntü olacak.

5-Alışverişe çıkın
9 ay boyunca giydiğiniz bol kıyafetlerden kurtulup, bedeninizi yeniden keşif zamanı. Mağazalardaki, bütçenize ve vücut tipinize en uygun giysileri seçin. Sezon sonu indirimlerini de değerlendirebilirsiniz. Denediğiniz kıyafetin içerisinde kendinizi iyi hissetmeniz önemli. Alışveriş sonrası aynada kendinizi çok beğeneceğinize eminiz!

6-El ve ayak bakımını ihmal etmeyin
Elleriniz ve ayaklarınız, hamilelikte meydana gelen ödemlerden nasibini almış olmalı. Şimdi onları biraz rahatlama zamanı. Manikür-pedikür ve bakımınızı yaptırmanız el ve ayaklarınızın zarif görüntüsünü koruması için önemli. Kadınların güzelliğinin detaylarda saklı olduğunu unutmayın.

7-Beslenmenize özen gösterin
Doğru beslenme düzeni oluşturmak, sağlıklı bir görünümün vazgeçilmezi. Her sabah kendinize prensesler gibi bir kahvaltı hazırlamaya ve gün içerisinde öğün atlamamaya dikkat edin. Doğal sebze ve meyvelerden alacağınız vitaminlerin kozmetik dünyasının sunduğu güzellikten çok daha fazlasını sağlayacağını bilin. Gün içerisinde en az 2/3 litre su tüketmeniz de cildinizin nemini koruması için gerekli.

8-Kafein ve sigara tüketmeyin
Güzelliğin ve sağlığın bir numaralı düşmanı elbette sigara ve aşırı kafein tüketimi. Gün içerisinde kafeini mümkün olduğu kadar azaltmaya özen gösterin. Ayrıca içeceğiniz her sigaranın cildinizi ve dişlerinizi sarartmasının yanı sıra her şeyden önemlisi bebeğinize de zarar verdiğini göz ardı etmeyin.

Eşinizden destek isteyin!
Doğum sonrası değişen fiziksel özellikleri nedeniyle kendini beğenmeyen kadının bir süre sonra zihni tamamen bedeniyle meşgul olur. Estetik kaygıları yüzünden çoğu zaman cinsellikten de uzak durur. Bu durumda kimi zaman partnerlerin de etkisi büyüktür. Yeni anne olmuş eşinden uzak duran ve ona eskisi kadar güzel olduğunu hissettirmeyen erkekler, ciddi psikolojik baskı yaratır. Çiftlerin bu süreçte birbirlerini destekleyici olması kadının eski formuna ve bakımına dönmesi için önemlidir.

BİZE ULAŞIN