Cumartesi 09.05.2015 00:00
Son Güncelleme: Pazar 10.05.2015 06:34

Asma Köprü İçin Güzel Haber

Asma Köprü Başmühendisi Erdoğan Dedeoğlu, kedi yolunda yaşanan kaza ile oluşan gecikmenin giderileceğini belirterek, “İleride alacağımız tedbirlerle zaman kaybını asgariye indirip hedeflediğimiz zamanda projemizi tamamlamak istiyoruz” dedi.
Bursa’da 3. Köprüler Viyadükler Sempozyumu’nun ikinci gününde Gebze- Orhangazi-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Geçişi ile ilgili sunum yapan Erdoğan Dedeoğlu, projede gelinen son noktayı aktardı. İzmit Körfez Geçisi Asma Köprüsü’nün bin 550 orta açıklığı ile dünyada 4’üncü sırada yer aldığını ifade eden Dedeoğlu, “Yapımız, küçük depremde zeminle beraber hareket etmekte, büyük depremde ise zeminden farklı olarak davranış göstermektedir. Küçük deprem diye tanımladığımız depremde zeminle beraber, farklı büyük ölçekteki depremde ise yapıdan farklı olarak bu imkanı sağlamak için uygulanan bir konsept temel dizayna sahip” dedi.
“KAZA İŞİMİZİ BİRAZ GECİKTİRDİ”
Ana kaplama oluşumundan önce yapılan kedi yolu inşası devam ederken üzücü bir kaza yaşandığını belirten Dedeoğlu, “En büyük tesellimiz bu kazada hiç kimsenin ölmemesi. Bu kaza işimizi biraz da olsa geciktirdi Ama ileride alacağımız tedbirler vasıtasıyla zaman kaybını asgariye indirip hedeflediğimiz programda projemizi tamamlamak istiyoruz” diye konuştu.
“100 YIL İÇİNDE 30 SANTİMETRE İLAVE OTURMA BEKLİYORUZ”
Yapının depremselliği yüksek bir bölgede bulunması sebebiyle keson ve kazıklı temel seçildiğini belirten Dedeoğlu, “Yapımızda boşluklu keson temel kullanıldı. Ankrajlı yani kazıklarla bağlanmamasının sebebi deprem esnasında meydana gelecek yer hareketinin yapıya üzerindeki sismik izolatör şeklinde çalıştırılmasını esas alan bir yöntemdir. Bunlar hesaplarımızda öngörülmüştür. Bütün incelemelerde belirlenmiştir. Gerek kuzey gerek güney kule temellerinde farklı hem inşa aşamasında hem de sonrasında oturmalara karşılık verecek miktarlar da vardır. Kuzey kule temelinde kule temelindeki oturma 34 santimetre, güney kule temeli ise 70 santimetre. Bizim köprümüzün yapı ömrü 100 yıl şeklinde projelendirilmiştir. 100 yıllık oturma da içinde 30 santimetre de ilave oturmalarla kuzeyde 64 santimetre, güneyde bir metrelik oturmaları karşılayacak şekilde projelendirilmiştir, imalatı da bu şekilde yapılmıştır” dedi.
Erdoğan Dedeoğlu, çalışmalar devam ederken Gebze- Orhangazi-İzmir Otoyolu’na bu güne kadar yüzün üzerinde teknik gezi düzenlendiğini söyledi.

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm Bursa Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. Bursa Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.

BURSA HAVA DURUMU

7 Mayıs 2024 Salı

24 º

24 º / 6 º
Az Bulutlu
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.