Cumartesi 24.07.2010
Son Güncelleme: Cuma 23.07.2010

İndirimden alınacaklar

"İndirimin eski tadı kalmadı," diyor imaj danışmanı Tülin Kermen. Doğru. Sezon ortasında başlayan indirimler, özel kampanyalar, ucuzluk mağazaları, koca koca outlet'ler; büyük indirimlerin değerinden götürdü. Kötü mü oldu? Elbette hayır. Alışverişseverin yüzü eskiden yılda iki kez gülerdi. Şimdi ise neredeyse her gün bayram. Harper's Bazaar dergisinin Yayın Yönetmeni Aslı Gül de mesela, internetteki ucuz alışveriş sitelerini keşfetmiş. O yüzden de 'sezon başında görüp, ölüp, bitip, fiyatı yüksek olduğu için indirimde almayı bekleme durumu'ndan birkaç yıl önce vazgeçmiş. "Her dergide, her internet sitesinde, en az 150 kere görülmüş bir parçayı indirimde almanın bir anlamı yok bence. Hem artık hiçbir şeyi de 'almazsam çıldırırım' derecesinde beğenmiyorum," diyor. Alışverişle ilgili yeni takıntısı, ünlü Net-a-Porter.com sitesinin ucuz kardeşi, Outnet.com: "Son zamanlarda bu siteyi kullanıyorum. Şimdi indirim sezonu olduğu için pek çok ürünün zaten düşük olan fiyatlarının üzerine yüzde 40 indirim daha koydular." Hesaplı alışveriş yapmak isteyenlerin artık seçeneği çok. Ama yine de sezon sonu ucuzlukların yeri başka. Ve sezonun o zamanı geldi çattı. Bu aralar yüzde 50'ler civarında seyreden indirimler birkaç hafta içinde 80'li, 90'lı rakamlara ulaşacak. Ama bilinçli indirim alışverişi için o günleri beklemenizi tavsiye etmiyorum. Zira ortada ne istediğiniz model, ne de beden kalmış olacak. Sudan ucuz diye muhtemelen ihtiyacınız olmayan şeyleri alacak, bir daha da yüzlerine bakmayacaksınız. Kâra geçeyim derken, zarar edeceksiniz. İmaj ve iletişim danışmanı Özlem Çakır da aynı görüşte; "Bir şey sadece indirimde olduğu için alınmamalı," diyor. Çakır özellikle de 'fad' olarak bilinen gelip geçici modaya karşı uyarıyor. Bu sezon patlama yaşayan parçaları indirimde bulsanız da almamalısınız yani. Modanın doğası gereği onların 'trend ömrü' bitmiş bulunuyor. Bu nedenle Çakır, 'Yakışan renklerde, kumaş kalitesi iyi, yaz-kış giyilebilecek, seneye de modası geçmeyecek parçalar'ı öneriyor. Tülin Kermen ise herkesin kendi klasiklerine yatırım yapmasını tavsiye ediyor. Blogger Moda Cadısı, daha klasik bir indirim takipçisi. Sezonda beğendiği pahalı parçaları kovalamayı tercih ediyor. Bir de artık hepimizin yaptığı gibi bir sonraki sezonun trendlerine uygun parçaları dolabına katmaya çalışıyor. Beymen'in Satınalma Müdürü Sebla Refiğ Devidas, iddialı ve bulunması zor ürünlerden yana: "Ayakkabı raflarının arasında bazen hiç beklenmedik bir modele rastlamak mümkün olabiliyor." Stil ve alışveriş danışmanı Deniz Marşan ise indirim alışverişinin zevkli ama bir o kadar da zor olduğunu itiraf ediyor: "Doğru ürünleri seçmek zordur. Çünkü her şey daha karışık durur. O yüzden ihtiyaçlarınızı ve almak istediklerinizi doğru belirleyip arayışa çıkmanız gerekir," diyor. Marşan, seçmece ürünlerin olduğu konsept mağazaları da özellikle tavsiye ediyor. Peki bu sezon ne almalı? Türkiye'de moda denince akla ilk gelen isimlere; stil danışmanlarına, satınalma müdürlerine, moda editörlerine, butik sahiplerine ve trend analizcilerine sorduk. İlham vermesi amacıyla hem onların neler aldığını öğrendik hem de alışveriş önerilerini...

SEBLA REFİĞ DEVİDAS - BEYMEN SATINALMA MÜDÜRÜ

Ne aldı?
Celine krem rengi, deri detaylı mini etek.
Celine çanta.
Chloe, pudra rengi platformlu sandalet.
Dannijo zincir bilezik ve Erickson Beamon yüzük.
Brunello Cucinelli süet detaylı pantolon.
Isabel Marant, siyah drapeli elbise. Ne almayı planlıyor? Marc Jacobs'ın metal aksesuarlı beyaz çantası.
Neil Barrett beyaz ceket.
Jil Sander beyaz pantolon.
Yeşil kanvas detaylı Giuseppe Zanotti sandalet.
Turuncu Halston Heritage elbise.
Erickson Beamon kolye. Neler alınmalı? n Rengârenk bir gece elbisesi.
Piton derisi çantalar.
Eskitilmiş taş ve metal kolyeler.
DENİZ BERDAN - BLOGGER
Ne aldı?
Aslı Filinta'nın numune satışından tayt ve dudak elbise almıştım. Ne almayı planlıyor? Galata'da Atelier 55'den David Koma'nın cam sanatından etkilenerek hazırladığı elbiselerinden.
Harvey Nichols'dan Givenchy'nin bilekli, platform topuklu ayakkabısı.
Agent Provocateur'den 50'ler esintili pin-up bikini ve puantiyeli çamaşırlar.
Miu Miu'nun kuş desenli pantolonlu kombinasyonları.
MODA CADISI - BLOGGER
Ne aldı?
Konyak rengi deri etek.
Devetüyü rengi süet, dolgu topuklu bot.
Skinny kargo pantolon.
Dantel karışımlı şort tulum.
Askeri gömlek. Ne almayı planlıyor? n Mavi'den gömlek.
Yüksek belli etek.
Ayakkabı ve çanta. Celine'de örneklerini gördüğümüz kutu tipli çantalardan. Neler alınmalı? Devetüyü ve tonlarında her şey.
Yüksek belli havuç veya bol kesim pantolonlar.
Boyundan bağlamalı ve bol kesimli, maskülen gömlekler.
Deri ceket, etek ve pantolonlar.
Askeri parçalar.
Trikolar.
Bol kesim hırkalar ve ceketler.
Dolgu topuklu ve tokalı botlar, ayakkabılar.
TÜLİN KERMEN - İMAJ DANIŞMANI
Ne aldı?
BNG'den modası hiç geçmeyecek, siyah bir elbise
V2K'den espadril
Beymen'den chumanity jean Ne almayı planlıyor? n Midnight Express'ten Yazbukey takıları
Yargıcı'dan elbise
Zeki Triko'dan mayo
Bil's'den tişört
Tod's loafer
Mudo Concept indiriminden ev hediyesi ve pastel renklerde, konsol. Neler alınmalı? Beymen ve V2K'dan jean
Gece kıyafetleri ucuzluktan alınmalı
ÖZLEM ÇAKIR - İMAJ DANIŞMANI
Ne aldı?
Taba rengi, dolgu topuklu Miu Miu açık ayakkabı. (Dolgu topuk modası hiçbir zaman geçmediği ve taba rengi de her şeyle kullanılabilen nötr bir renk olduğu için.)
Fransız Beachware markasından hem mayo hem de akşamüzeri giyilebilecek koton, karamel rengi uzun elbise.
Özlem Süer'den kolsuz, bele oturan, klasik bir elbise. (Kışın üzerine minik kaşmir bir hırkayla giyilebilir.)
Patrica Pepe'den degaje yakalı, bele oturan, sırtı açık elbise.
JBrand'den koyu renkli bir jean. Ne almayı planlıyor? n İnce deri bir elbise. Deriyi önümüzdeki sene de her yerde göreceğiz. Neler alınmalı? Çanta, ayakkabı, takı gibi aksesuarlar.
Jean.
Düz elbiseler.
Şık şifon bluzlar.
Gömlekler.
Kısa ipek ve koton karışımlı hırkalar.
Kumaş pantolon ve etekler.
Kokteyl elbiseleri.
FERİDE TANSUĞ - MODA DANIŞMANI
Ne aldı?
Cho mağazasından 2wins elbise.
Boist'ten ipek, degrade tulum.
Elle'den sandalet. Ne almayı planlıyor? n Beymen Blender'dan Wicce, uzun, tek omuz elbise.
Nicholas Kirkwood fosforlu yeşil-mor topuklu stiletto.
Afrodit Exclusive Berra Terzioğlu plaj koleksiyonundan mavibeyaz çizgili şalvar pantolon. Neler alınmalı? Midnight Express'ten Misela çanta.
V2K'dan OYE monokini.
Elaidi ipek-saten, üç renkli uzun elbise.
DENİZ MARŞAN - STİL DANIŞMANI
Ne aldı?
Balenciaga'dan her zaman kullanılabilecek bir portföy çanta. Ne almayı planlıyor? Begüm Salihoğlu'ndan plajda ve gündelik hayatta giyilecebilecek, uzun tülden tünikler. (Hem yazlıkta kurtarıcı, hem de modası hiçbir zaman geçmez).
YSL klasik, ten rengi ayakkabı.
Midnight Express'teki tasarımcı ürünlerinden bazıları. Neler alınmalı? Mutlaka klasik parçalar.
Çanta ve ayakkabı gibi her zaman giyilebilicek ürünler.
Sezon modası olmayan şeyler; çünkü bu sezonun modası çoktan demode oldu bile!
GİZEM BİNGÖL - ATELİER 55 BUTİĞİN ORTAĞI
Ne aldı?
Nicholas Kirkwood, pembe ayakkabı.
Vassilisa eşarp.
Mouille Naomi tek omuzlu bikini.
Fendi portföy. Ne almayı planlıyor? n Vanessa Bruno tüylü ceket.
Preen elbise.
Charlotte Olympia, Eve modeli ayakkabı.
Celine, geniş paçalı pantolon.
BAHAR KONGEL - STİLİST/MODA EDİTÖRÜ
Ne aldı?
Kiremit rengi bol paçalı Ditos pantolon.
Chloe çok açık renkli ipek gömlek.
The Sky'dan madalyon kolye.
Blender'dan Nikon saat.
Beymen Club'dan kahverengi kemer.
Miu Miu'dan parlak loafer. Ne almayı planlıyor? Alexander Wang'in tasarımlarına benzeyen gibi mont. Büzgülü çanta.
Penye-deri karışımı trençkot. Neler alınmalı? Kruvaze ceket, yüksek belli ve bol paçalı jeanler, pantolonlar. Çünkü 70'ler geri dönüyor.
Midnigt Express'te ipek atletler indirimde.
Özellikle turuncu rengi kaçırmamalı.
Blender Originated atletler.
Loafer ayakkabı.
Zımba detaylı aksesuarlar.
Dore saat.
Dore tokalı, erkek kemeri gibi aksesuarlar.
TUĞÇE ZABITÇI - WGSN TÜRKİYE İŞ GELİŞTİRME MÜDÜRÜ
Ne aldı?
Belden büzgülü deri şort.
Bol ve pliseli Chloe şort.
Chloe'den 70'ler esintili; yüksek belli, geniş paçalı pantolon.
Etro, safran sarı pantolon. Ne almayı planlıyor? Sperry'nin taşlanmış, Bahama modeli tekne ayakkabısı.
Erin Wasson kolye veya yüzük.
Preen'den ne olursa.
Isabel Marant eşofman pantolon. Neler alınmalı? Dries Van Noten baskı desenli pantolon.
Pringle of Scotland'dan grunge esintili parka.
Celine'den minimalist, zamansız herhangi bir parça.
ASLI GÜL - HARPER'S BAZAAR YAYIN YÖNETMENİ
Ne aldı?
Outnet.com'dan Halston gömlek elbise.
Calvin Klein ipek tuvalet.
Celine drapeli ipek elbise.
Vanasse Bruno üst.
Alberta Ferretti ipek elbise.
Paul&Joe for Outnet gri çanta.
Gap.com'un sezon indiriminden bir sürü tişört, atlet, jean, bikini ve spor kıyafetleri. Neler alınmalı? Klasik veya basic parçalar.
Önümüzdeki sezon da moda olan kıyafetler.
Önümüzdeki sonbahar-kış sezonunda, bu yaz olduğu gibi bol bol drape var. Hemen Burberry indirimine gidip drapeli bir etek kapmak lazım.
DEMET MUTLU - TRENDYOL.COM KURUCUSU
Ne aldı?
NR.39'dan babet.
Takawear'den şort.
Emilio Pucci bikini.
Maçka'dan beyaz elbise.
İpekyol'dan ipek tünik.
Trendyol.com'dan 200 TL'ye Ray-Ban Wayfarer güneş gözlüğü. Ne almayı planlıyor? Austin Reed ipek elbise.
Alexis Bittar kolye.
Stella McCartney etek.
Habitat'tan şaraplık.
Sertaç Delibaş'tan platform ayakkabı.
Dries Van Noten ayakkabı. Neler alınmalı? n Rag&Bone keten ceket.
Çöpmadam'dan portföy çanta.
Trendyol'dan Nr. 39 stiletto.
Batya Kebudi denizci koleksiyonundan kolye.
Midnight Express'ten ekose gömlek.
Chloe güneş gözlüğü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.