Son Güncelleme: Perşembe 23.09.2010
Genç şampiyon 32 aracı geride bıraktı
Pirelli Star Driver Doğu Avrupa Seçmeleri'nin yapıldığı Bulgaristan'ın Sliven şehrinde koşulan Sliven Rallisi'nde Castrol Ford Türkiye pilotu Murat Bostancı, Doğu Avrupa birincisi oldu
- Bulgaristan'dan zaferle döndünüz. Zaferle sonuçlanan Bulgaristan yolculuğu nasıl start aldı?
- 'Pirelli Star Driver' son üç yıldır yapılan bir organizasyon. Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) ve Dünya Ralli Şampiyonası'nın lastik tedarikçisi olan Pirelli işbirliğiyle düzenleniyor. 25 yaş altı genç ralli sürücülerini destekleyerek spora yeni yıldızlar kazandırmayı amaçlıyor. Seçmelere her ülkeden başarılı genç pilotlar katılıyor. Beni bu organizasyona Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu yollamaya karar verdi. Ve tecrübeli copilotum Bahadır Gücenmez'le birlikte Bulgaristan'daki seçmelere katıldık. Heyecanlıydım. İlk yurtdışı yarış tecrübem olacaktı. Sliven Rallisi asfalt yarıştı ve ilk kez Ford Fiesta R2 ralli otomobiliyle ile yarışacaktım. Biliyorsunuz Türkiye Şampiyonası toprak etap ağırlıklı koşuluyor. Asfalt etap yarış tecrübemiz fazla yok. Bu nedenle endişeliydik. Ama yarışa başladığımda ve etap zamanları geldiğinde oldukça hızlı olduğumuzu gördük. Geçtiğimiz sekiz etapta en iyi zamanları biz yaptık. Toplamda 80 puan alıp Doğu Avrupa seçmelerini biz kazandık.
TECRÜBESİZDİK AMA KAZANDIK
- Yarışta kaç araç start aldı? Rakipler nasıldı? Güçlü müydü?
- 33 araç start aldı. Rakiplerimizin araçları bizden güçlüydü. Aralarında zayıf olanlar da vardı. Ama tecrübesizliğimize rağmen biz kazandık. Bundan sonra kasım ayında Avusturya'da seçmeler olacak. Avrupa'dan, Orta doğu'dan, Asya'dan ve Afrika'dan seçilen tüm pilotlar katılacak. Avusturya'daki seçmelerde işimiz çok zor. Çünkü dünyanın en iyi pilotları Avrupa'dan çıkıyor. Fransa'dan, İngiltere'den, Finlandiya'dan...
- Avusturya'daki seçmelerde başarılı olursanız sizi neler bekliyor?
- Benim için çok önemli bir adım olacak. Pirelli adına 2011 yılında Dünya Ralli Şampiyonası'nda yarışan beş genç pilottan biri olacağım. Sezonun Avrupa'da koşulacak altı yarışına katılacağım. Dünya Ralli Şampiyonası'nda uzun süredir yarışan bir pilotumuz yok. Bu nedenle kazanmayı çok istiyorum.
EĞİTİMLİ RALLİCİ
- İngiltere'de Türkiye'de eğitimi verilmeyen bir dalda öğrenim görüyorsunuz sanırım?
- Evet . 13 yaşında çocukken İngiltere'ye bir arkadaşımı ziyarete gittim. Yanlış hatırlamıyorsam 2004 senesiydi. Orada Motor Sporları Mühendisliği bölümünü keşfettim. Çok ilgimi çekmişti. Çünkü babam Serdar Bostancı sayesinde yıllarca ralli dünyasının içinde büyümüştüm. Bu yönde gelecek planları yapmaya başladım. 2007 yılında Oxford Brookes Üniversitesi'ne kaydımı yaptırdım. 4 yıllık bir eğitim. Bu yıl son. Seneye motor sporları mühendisi olacağım.
- Nasıl bir eğitim alıyorsunuz? Aldığınız eğitimin yarışta ne gibi faydaları oluyor?
- Makine mühendisliği, otomotiv mühendisliği gibi. Yarış araçları üzerinde pratik yapma şansımız çok fazla oluyor. Bir yarış aracı nasıl hazırlanır bütün ayrıntılar ile öğreniyoruz. Aslında ralliden çok piste yönelik bir eğitim. Zaten bir yarış aracının temelinde nelerin var olduğunu öğrendiğinizde bunu ralliye de uygulayabiliyorsunuz. Yarışırken bana çok faydası oluyor. Bir koşucu için bacakları ne kadar önemliyse biz pilotlar için de yarıştığımız otomobiller çok önemli. İçinde yarıştığımız otomobili tanıdıkça aramızda oluşan bağ biz pilotların daha çok başarılı olmasını sağlıyor.
EN SON HABERLER
- 1 Sanal dünya çocuklara okuldan tatlı geliyor
- 2 Öğrendiğinizde şaşıracağınız 4 önemli beslenme bilgisi
- 3 Oysa her şey çok iyi gidiyordu
- 4 Sokaklar tenis kortuna döndü
- 5 Her şey bu ülkenin çocukları için
- 6 Bir rüyanın peşinde
- 7 7/24 şehirde yaşam
- 8 Hiçbir doğruluğu olmayan beslenme önerileri
- 9 İnsana güvenmekten vazgeçmeyin
- 10 Küçük sanatçılar için büyük deneyimler